Udziały koncernu MOL w rumuńskim rynku detalicznym sprzedaży paliw spadły o dwa punkty procentowe, po tym jak wycofał on ze sprzedaży na swoich stacjach paliwo, którym napędzane są stare modele rumuńskiej Dacii.
Mimo spadku udziałów w rynku, sprzedaż detaliczna MOL w Rumunii wzrosła pod względem wolumenu o 2 proc. i to jedyny rynek, na którym działa MOL w segmencie detalicznym, który zanotował wzrost. Na Węgrzech sprzedaż spadła o 2 proc., a na Słowacji utrzymała się na dotychczasowym poziomie.
MOL dysponuje w Rumunii siecią 130 stacji paliw i jest czwartym operatorem na rynku, po firmach Petrom, Rompetrol i Łukoil, ale tuż za nim jest OMV Romania, z udziałami w rynku szacowanymi na ok. 10 proc.
Analitycy spodziewają się, że w 2009 roku sprzedaż paliw w Rumunii wzrośnie o ok. 5 proc., co oznacza dwukrotne spowolnienie wzrostu w porównaniu do obecnego roku, ale jednocześnie sprawia, że Rumunia pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych rynków dla operatorów stacji paliw, bo większość pozostałych rynków w regionie już od pewnego czasu boryka się ze stagnacją.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: MOL traci rynek w Rumunii przez stare modele Dacii