Węgierski MOL ostatecznie przejął od Bohemia Realty Pap Oil Company 124 stacje benzynowe w Czechach.
MOL planuje zachować oryginalny wygląd i nazwę marki Pap Oil, ale chce, aby stacje rozszerzyły zakres oferowanych usług. Tam, gdzie będzie to możliwe, planowana jest budowa myjni, zwiększona ma zostać również powierzchnia handlowa.
Grupa MOL ma ambitne plany, co do zwiększenia udziału w sprzedaży detalicznej. W perspektywie średnioterminowej, koncern chciałby podwoić swoje – obecnie 5 procentowe – udziały w rynku detalicznym. W przyszłości planuje, aby sprzedaż detaliczna odpowiadała udziałom w rynku hurtowym, w którym MOL ma 18 proc. Węgierska spółka chciałaby się zbliżyć do lidera rynku, jakim jest należący do Orlenu Unipetrol.
Dotychczas nie było to możliwe. MOL dysponował siecią zaledwie 25 stacji, działających pod szyldem Slovnaftu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: MOL w Czechach rzuca wyzwanie PKN Orlen