Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Momo szuka inwestorów do rozbudowy sieci stacji

Autor: wnp.pl (MS)
22-02-2012 13:25

Spółka Momo, która ma ambicję zbudowania sieci automatycznych stacji paliw na Mazowszu prowadzi rozmowy z potencjalnymi inwestorami finansowymi.

Dokapitalizowanie spółki jest niezbędne aby rozpocząć ostatni etap, po identyfikacji lokalizacji i zebraniu niezbędnych zezwoleń, czyli otworzyć place budowy kolejnych stacji.
Spółka przyznaje jedna, że IV kwartał 2011 roku był ciężkim okresem do rozmów z potencjalnymi inwestorami. – Spadek wyników sprzedażowych we wrześniu – październiku 2011 ukazujący silną korelację rynku paliwowego z polityką rządu, niestabilność ekonomiczna w Europie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spowodowały, że inwestycje są analizowane bardziej szczegółowo, co powoduje znaczne przedłużanie się negocjacji – twierdzi prezes spółki Jacek Malec.

Jednak mając na uwadze stan zaawansowania prac nad pozyskaniem kapitałodawcy zarząd firmy jest dobrej myśli, iż w 2012 roku rozwój spółki znacznie przyspieszy.

Jacek Malec potwierdza, że końcówka ubiegłego roku była dla przedsiębiorstw zajmujących się detalicznym handlem paliwami bardzo trudna. – Przedłużający się „przedwyborczy okres” spowodował konieczność akceptacji spadku sprzedaży w celu minimalizacji strat operacyjnych – mówi.

Zaznacza jednocześnie, że dzięki racjonalnej polityce zakupowej udało się spółce zminimalizować straty i po uwolnieniu cen detalicznych przez lidera rynku przystąpić do działań mających na celu jednoczesne podniesienie marży oraz odbudowę wolumenu sprzedaży. – Drugi cel zrealizowaliśmy
poprzez baczną obserwację najbliższego otoczenia konkurencyjnego czyli poziomu cen na pylonach okolicznych stacji paliw, co pozwoliło na atrakcyjne pozycjonowanie oferowanych produktów klientom w stosunku do konkurencji bez wywoływania niekorzystnych „potyczek cenowych” - podkreśla.

Według niego kwartalne wyniki takie jak wzrost średniej dziennej ilości klientów o 17,50 proc. (z 311 do 364) w porównaniu do III kwartału 2011 pokazują, że Momo wyciągnęło wnioski i nie tylko skutecznie odbudowało, a także znacznie zwiększyło bazę klientów. – Przeprowadzona redukcja kosztów operacyjnych znacznie podniosła rentowność biznesu. Pozwoliło to na istotne poprawienie wszystkich kategorii zysku w porównaniu do ubiegłych kwartałów zwłaszcza w okresie wysokiego wolumenu sprzedaży oraz utrzymywania racjonalnej marży, takim jak grudzień 2011, kiedy to przekroczono po raz pierwszy wartość 1 mln zł miesięcznych przychodów brutto – informuje.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP