Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Money.pl apeluje o zmniejszenie akcyzy

Autor: money.pl
10-06-2008 15:32
Money.pl apeluje o zmniejszenie akcyzy

Portal Money.pl wzywa do poparcia apelu o obniżenie akcyzy. Litr oleju napędowego mógłby stanieć o blisko 20 groszy, a benzyny nawet o ponad 50 groszy.

Czasy, kiedy auto było dobrem luksusowym, minęły. Nie można właścicieli pojazdów traktować jak elitarnej grupy wyznaczonej do zapełniania budżetu państwa. Dlatego Money.pl apeluje do rządu i wszystkich polityków o obniżenie akcyzy na paliwa do poziomu zgodnego z minimum, jakie narzuca Unia Europejska.
Właściciel auta płaci aż cztery rodzaje podatków: akcyzę, VAT, opłatę paliwową oraz tak zwany podatek Religi - dodatkową obowiązkową opłatę w ramach ubezpieczenia komunikacyjnego OC przekazywaną na finansowanie służby zdrowia - napisano na stronach Money.pl.

Ten ostatni parapodatek wbrew obietnicom nie został zniesiony. Apelujemy do rządu, aby realizację obietnic o obniżaniu podatków zaczął od paliw. Argument resortu finansów, że akcyzy nie należy obniżać, bo na tle innych unijnych krajów w Polsce wcale nie jest wysoka i mieści się w średniej - wcale nas nie przekonuje.

Polska - jako kraj, który wciąż jest na dorobku - nie powinna się szczycić tym, że ma podatki mieszczące się w unijnej średniej. Powinna być dumna z tego, że ma najniżej opodatkowane paliwa w całej Unii i w ogóle ma najniższe podatki!

Wyjaśnianie podatnikom, że płacą w sam raz, a nawet powinni być zadowoleni, że mniej niż obywatele niektórych krajów starej Unii, nie jest adekwatne do realiów polskiego życia gospodarczego. Średnia polska płaca - choć szybko rośnie - nadal mocno odstaje od średniej w krajach starej Unii. Zatem nasze podatki mieszczą się w unijnej średniej, a zarobki nie.

Choć nasz apel o obniżenie akcyzy wynika z bieżącej sytuacji na rynku paliw i rekordowo drogiej ropy, to nie apelujemy o doraźne, lecz o trwałe obniżenie podatku.

Gdyby nie różne daniny, dziś za litr benzyny płacilibyśmy 2,04 zł a nie 4,50 zł. Rozumiejąc realia budżetowe oraz zasady podatkowe, których Polska zobowiązała się przestrzegać, nie apelujemy o całkowite zniesienie obciążeń fiskalnych nakładanych na paliwa. Domagamy się jedynie nieznacznego obniżenia akcyzy, które jednak spowoduje istotny spadek cen, a nie będzie miało destrukcyjnego wpływu na budżet państwa.

Jeśli spełni się pozytywny scenariusz i ropa na światowych rynkach stanieje, to akcyza nadal powinna pozostać na najniższym możliwym poziomie. Money.pl apeluje o niskie podatki, a nie o majstrowanie nimi dla doraźnych celów.

Równocześnie apelujemy o przeanalizowanie, jaki wpływ na powstawanie nowych dróg i remonty starych miałoby zniesienie opłaty paliwowej. Skoro nasz kraj ma taką specyfikę, że nie da się w nim w szybkim tempie budować nowych dróg, ani modernizować starych, może należy zwolnić kierowców z tej opłaty, co dodatkowo obniży cenę litra paliwa o kilkanaście groszy. Od lat kierowcy uiszczają opłatę paliwową, a niezmiennie jeżdżą beznadziejnymi drogami.

Apelujemy również o zaniechanie planów podnoszenia akcyzy na gaz LPG. To paliwo w Polsce cieszy się popularnością i osoby, które go używają nie powinny być poddawane fiskalnym szykanom - apeluje Money.pl.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 934 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP