PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Moya: nawet 40 proc. wzrost sprzedaży po przystąpieniu do sieci

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
28-03-2011 10:44
Moya: nawet 40 proc. wzrost sprzedaży po przystąpieniu do sieci

Przystąpienie do sieci franczyzowej takiej, jak Moya może zaowocować znaczącym skokiem przychodów. - Po roku działania jedna z naszych stacji zanotowała między 30 a 40 proc. wzrostu sprzedaży. Dla kilku kolejnych stacji ten wskaźnik wahał się między 20 a 30 proc. - mówi Paweł Grzywaczewski, wiceprezes spółki Anwim zarządzającej siecią Moya.

Kiedy powstała pierwsza stacja w tzw. pełnym brandzie i czy można już powiedzieć coś więcej o wynikach od czasu przystąpienia do sieci?
- Zacznijmy od tego, że nie lubię tego określenia z prostej przyczyny. Każda stacja wstępująca do naszej sieci przyjmuje określoną wizualizację. Nie ma u nas form pośrednich, oczywiście poza etapem trwania rebrandingu. Oczywiście standard tych stacji różni się od siebie, ale jest pewne minimum przez nas określane, które każda stacja spełnia. Pozwala to na uzyskanie efektu rozpoznawalności marki przez klientów. Chcemy żeby klienci nie mieli wątpliwości na jaką stację wjeżdżają bo to buduje lojalność.

Wracając do pytania to pierwsza stacja w barwach Moya powstała w październiku 2009 roku w Mińsku Mazowieckim. Nie jest to może obiekt wzorcowy dla sieci, jest to bowiem obiekt o charakterze miejskim ze wszelkimi tego faktu ograniczeniami, niemniej na jej przykładzie widać znakomicie ile zyskała dzięki wejściu do sieci. Po roku działania zanotowała bowiem między 30 a 40 proc. wzrostu sprzedaży. Dla kilku kolejnych stacji ten wskaźnik wahał się między 20 a 30 proc.

A patrząc od drugiej strony – czy są stacje, których wyniki nie są takie jak oczekiwano?

- Oczywiście są obiekty, włączone do sieci w zeszłym roku, jeszcze tak dobrych wyników nie osiągają. Liczymy jednak, że z czasem się „rozkręcą”. Widzimy tu pole do poprawy i będziemy starali się właścicieli tych stacji wspierać.

Największą zagadką są dla nas właśnie nowopowstające stacje, gdyż nie da się nawet w przybliżeniu oszacować ich potencjału. Są takie, które sobie bardzo dobrze poradziły, ale są też takie, którym sporo do tego poziomu brakuje.

Gdzie w takim razie leży klucz do sukcesu? Czy o wszystkim decyduje lokalizacja?

- Z naszych obserwacji i doświadczeń wynika, że w wielu przypadkach elementem decydującym o sukcesie stacji jest oprócz lokalizacji także osoba właściciela. To jego determinacja i aktywność często okazują się decydującym czynnikiem.

Współpraca franczyzowa ma to do siebie, że dzieli pomiędzy partnerów pewne zobowiązania. Co Moya oferuje swoim potencjalnym franczyzobiorcom?

Naszym celem było połączenie najlepszych elementów z różnych ofert franczyzowych obecnych na rynku. Dajemy więc gwarancję dostępu do paliw dobrej jakości, ale na korzystniejszych warunkach niż oferują to koncerny.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP