PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

MPR "Sarmatia" z wyższym kapitałem na projekt rurociągu Brody-Adamowo

Autor: PAP
16-06-2017 16:18
MPR "Sarmatia" z wyższym kapitałem na projekt rurociągu Brody-Adamowo
Fot. Shutterstock

Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników Międzynarodowego Przedsiębiorstwa Rurociągowego (MPR) "Sarmatia" podwyższyło kapitał zakładowy spółki do blisko 25,5 mln zł. Jest to związane z przygotowaniem projektu budowy ropociągu Brody–Adamowo z Ukrainy do Polski.

Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników zatwierdziło także sprawozdanie finansowe MPR "Sarmatia" za 2016 r., podjęło uchwałę o pokryciu strat powstałych w roku ubiegłym oraz uchwałę o kontynuacji dalszej działalności spółki.
W przypadku kapitału zakładowego MPR "Sarmatia", jak poinformowała spółka, zdecydowano o jego podwyższeniu o 1 mln 773 tys. zł do 25 mln 482 tys. 500 zł poprzez ustanowienie 3546 nowych udziałów o wartości po 500 zł każdy.

"Środki z podwyższenia kapitału zakładowego spółki zostaną wykorzystane na realizację zadań związanych z przygotowaniem projektu budowy rurociągu naftowego Brody-Adamowo, będącego częścią Euro-Azjatyckiego Korytarza Transportu Ropy Naftowej" - zaznaczyło MPR "Sarmatia".

Jak podała spółka, Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników udzieliło ponadto absolutorium jej zarządowi z wykonania obowiązków w 2016 r.

MPR "Sarmatia" powstało w 2004 r. jako podmiot powołany przez ówczesne Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń" (obecnie PERN) oraz Ukrtransnaftę, czyli spółki zarządzające siecią magistrali surowcowych w Polsce i na Ukrainie.

Jako cel działalności MPR "Sarmatia" wyznaczono wtedy realizację projektu przedłużenia rewersyjnego rurociągu naftowego Odessa-Brody na Ukrainie do Adamowa w Polsce. Budowa magistrali miała zapewnić dywersyfikację dostaw surowca do Polski, a także dalej, do Europy Zachodniej.

W 2007 r. udziałowcami MPR "Sarmatia" zostały kolejne podmioty: z Azerbejdżanu - State Oil Company of Azerbeaijan Republic (SOCAR), z Gruzji - Georgian Oil and Gas Corporation (GOGC) oraz z Litwy - Klaipedos Nafta.

W 2011 r. ukraińska magistrala Odessa-Brody, która wcześniej realizowała dostawy ropy naftowej na wschód z Brodów do Odessy, zaczęła tłoczyć surowiec w kierunku zachodnim, na Białoruś do rafinerii w Mozyrzu.

Projekt połączenia rurociągiem naftowym Brodów na Ukrainie z Adamowem, a także dalej z Płockiem oraz z Gdańskiem, zakładał wcześniej budowę magistrali do końca 2015 r. Realizacja inwestycji miała umożliwić od 2016 r. transport w ciągu roku do 10 mln ton ropy z Azerbejdżanu. Całkowitą wartość projektu szacowano wcześniej na 2 mld zł.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


28 500 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 765 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP