Najczęściej tankujemy blisko własnego domu

Najczęściej tankujemy blisko własnego domu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Polscy kierowcy wolą zapłacić więcej za paliwo, jeśli stacja jest blisko domu. Nieduża odległość od miejsca zamieszkania ma największe znaczenie dla 44 proc. klientów. Cena paliwa jest najważniejsza dla 17 proc. 33 proc. kierowców tankuje na stacjach, do których ma zaufanie, bez względu na cenę paliwa.

Z raportu Moto Scan 2008, przygotowanego przez gdańską firmę badawczą Qualifact, wynika, że w wyborze stacji w dużej mierze pomaga nam jej marka. Aż 13 proc. badanych stawia ją na pierwszym miejscu. Co ciekawe, preferencje klientów poszczególnych sieci znacznie się różnią - pisze "Gazeta Prawna".

Dla klientów sieci automatycznych stacji Neste, działających pod logo A24, kluczowym czynnikiem wyboru okazuje się być niska cena. Jest to najważniejszy powód dla blisko 40 proc. kierowców tankujących na Neste. Nie odstrasza ich nawet to, że będą musieli na stację podjechać. Tylko 14 proc. klientów A24 uznało bliskość miejsca zamieszkania za czynnik decydujący o wyborze danego obiektu. Za to kierowcy korzystający ze stacji z logo Bliska są najmniej skłonni nadkładać drogi przy tankowaniu. 37 proc. z nich deklaruje bliskość miejsca zamieszkania za główny argument na rzecz Bliskiej. Być może na ich podświadomość wpłynęła nazwa sieci.

Jak pisze "Gazeta Prawna" najmniej wrażliwi na cenę paliwa są natomiast użytkownicy sieci Statoil. Z badań wynika, że tylko 6,6 proc. z nich uważa koszt tankowania za kluczowe kryterium. Jednak marka stacji nie jest dla nich tak ważna jak dla klientów sieci Shell, z których aż 22 proc. stawia logo firmy na pierwszym miejscu. Jednocześnie tylko 9 proc. z nich za najważniejszą uznaje cenę paliwa. Marka istotna jest również dla 16 proc. klientów sieci BP.

Do naszych rodzimych koncernów, czyli Orlenu i Lotosu, przyjeżdżamy głównie ze względu na atrakcyjne lokalizacje. Klienci tych stacji z reguły nie muszą jechać daleko, by zatankować. Czynnik bliskości miejsca zamieszkania jest najistotniejszy dla blisko 30 proc. korzystających z obiektów Orlenu i 31 proc. tankujących na Lotosie. Drugim decydującym kryterium dla klientów Lotosu, a także należącej do Orlenu sieci Bliska, jest niski koszt paliwa.

Z badań Qualifact wynika, że aż 61 proc. kierowców w Polsce ma swoje stałe miejsca tankowania i nie zmieniło ich w ciągu ostatniego roku. Swoją ulubioną stację porzucił zaledwie 1 proc. kierowców. Klienci rezygnowali głównie z powodu niższej ceny paliwa na innych stacjach oraz lepszej lokalizacji. Jednym z powodów bywa także ciekawszy program lojalnościowy konkurencyjnej sieci. W różnych tego typu programach uczestniczy 46 proc. badanych kierowców - czytamy w "Gazecie Prawnej".

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Najczęściej tankujemy blisko własnego domu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!