W ciągu ostatnich trzech i pół roku z polskiego rynku zniknęło niemal 360 stacji Bliska, działającej od dekady marki ekonomicznej PKN Orlen. Na koniec pierwszego półrocza 2016 roku funkcjonowało ich jedynie 130.
Sieć Bliska w swoim szczytowym momencie, czyli pod koniec 2012 roku, liczyła 489 placówek. PKN Orlen wprowadził tę markę w 2006 roku, deklarując, że docelowo sieć Bliska może liczyć nawet 900 stacji, ponad połowę wszystkich placówek płockiego koncernu. Jednak w pewnym momencie ta koncepcja uległa zmianie. Od końca 2012 roku liczba stacji Bliska systematycznie spada. Na koniec czerwca 2016 roku było ich już zaledwie 130, co oznacza, że w ciągu ostatnich trzech i pół roku z rynku zniknęło 359 stacji tej marki, czyli blisko trzy czwarte. Tylko w ciągu sześciu miesięcy 2016 roku sieć Bliska skurczyła się o prawie 30 stacji. Nie znaczy to jednak, że placówki te przestały istnieć lub zmieniły właściciela. W zdecydowanej większości stacje Bliska są bowiem przemianowywane na logo Orlen, czyli marki premium koncernu. W efekcie ogólna liczba stacji w sieci Orlen zmieniła się jedynie nieznacznie.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Niemal trzy czwarte stacji Bliska zniknęło z rynku