Z żądaniami wprowadzenia wyższego podatku od tego rodzaju paliwa wystąpiło wiele organizacji społecznych i zajmujących się ochroną środowiska.
Niemiecki minister transportu, Aleksander Dobrindt odrzucił w poniedziałek wezwania do zwiększenia akcyzy na olej napędowy.
Jak stwierdził: technologia dieslowska ma i będzie miała znaczący wkład w redukcję emisji dwutlenku węgla. Dodał, że ważne powody przemawiają za wykorzystaniem tej technologii i wsparciem jej.
- Wykorzystanie oszczędnych technologii zużycia oleju napędowego w znacznym stopniu przyczynia się do osiągnięcia naszych celów w zakresie ochrony klimatu - podkreślił minister.
Dobrindt powiedział również, że rząd nie planuje także zakazu wjazdu pojazdów z silnikami diesla do centów miast.
Zamieszanie związane z samochodami wykorzystującymi silniki diesla to pochodna skandalu wokół pojazdów Grupy Volkswagen. Wybuchł on, gdy okazało się że manipulowane są wyniki emisji spalin samochodów Grupy z zamontowanymi silnikami wysokoprężnymi.
Dariusz Malinowski