Chevron Lubricants, jeden z największych na świecie producentów olejów i smarów, będący częścią amerykańskiego supergiganta Chevron Corp., wprowadza do sprzedaży w całej Europie nową markę Texaco Delo. To krok ku globalnemu ujednoliceniu oferty.
Czytaj też OZE w odwrocie. Spółki naftowe powracają do ropy.
Marka Texaco Delo będzie firmować w Polsce i na rynkach europejskich produkty komercyjne
i przemysłowe Chevron Lubricants.
Wprowadzana zmiana ma na celu ujednolicenie działalności i dostosowanie jej do globalnej marki Delo. Pod marką Delo firma funkcjonowała do tej pory w Ameryce Północnej i Środkowej, rejonie Azji-Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
- Wobec rosnącej liczby międzynarodowych producentów OEM coraz ważniejsze staje się dla Chevron umieszczenie komercyjnych olejów smarowych pod jedną marką, rozpoznawaną na całym świecie. Texaco Delo umożliwi taką konsolidację produktów - wyjaśnia James Welchman, kierownik marketingu EMEA w Chevron.
Czytaj również Pozorna stabilizacja na rynku olejów smarowych.
Historia marki Delo rozpoczęła się od wprowadzenia z sukcesem w 1953 roku pierwszego na świecie oleju wielosezonowego. W ostatnich latach marka jako pierwsza wprowadziła olej niskoemisyjny (API CJ-4), przeznaczony do ochrony silników wysokoprężnych wykorzystujących olej napędowy o zawartości siarki do 5 000 ppm.
Produkty Delo przeznaczone są do pojazdów mocno obciążonych wykorzystywanych we wszystkich najważniejszych gałęziach przemysłu, w tym w transporcie, logistyce, budownictwie, górnictwie, rolnictwie oraz energetyce.