Początek roku rozpoczynamy od zrównania średniego poziomu cen oleju napędowego i benzyny bezołowiowej 95. Obecnie za obydwa paliwa płacimy średnio 4,51 zł/l. To mniej niż przed tygodniem o 7 groszy na litrze benzyny bezołowiowej 95 i o 6 groszy na litrze diesla.
W przypadku bezołowiowej 95 to ceny najniższe od marca 2010 roku, olej napędowy podobnie kosztował po raz ostatni na początku grudnia 2010 roku, a ceny autogazu są na poziomie z sierpnia 2013 roku.
Dzisiaj litr benzyny jest tańszy o 81 groszy niż rok temu, a oleju napędowego o 87 groszy, natomiast LPG kosztuje 34 grosze mniej. Nic na chwilę obecną nie wskazuje na to, żeby to korzystne dla nas porównanie zmieniło się. Zwłaszcza, że w dalszym ciągu utrzymuje się szansa na dalsze obniżki cen na stacjach. Będzie się jedynie zmieniała coraz wyraźniej relacja między ceną Pb 95 i diesla. W kolejnych tygodniach, średnia cena diesla przekroczy średnią ceną benzyny bezołowiowej 95.
Podstawy do dalszych obniżek cen na stacjach wynikają z poziomu cen na rynku hurtowym, które nie rosną z powodu dalszego spadku cen ropy naftowej. Ceny ropy Brent z poziomu ponad 57 USD (31 gru’14) spadły do poziomu poniżej 51 USD. Jednak z powodu osłabienia złotego wobec USD obniżki cen hurtowych zostały wyraźnie ograniczone.
Aktualny poziom cen paliw w krajowych rafineriach (w porównaniu do cen z końca 2014 roku):
Poziom hurtowych cen paliw (netto) na dzień 9-01-2015 w Orlenie: Eurosuper 95 –3281 PLN/1000l (spadek o 1 PLN/1000l w porównaniu do cen z 31-12-2014), Superplus 98 – 3402 PLN/1000l (wzrost o 14 PLN/1000l), olej napędowy 3406 PLN/1000 l (spadek o 59 PLN/1000l), olej napędowy grzewczy 2224 PLN/1000 l (spadek o 66 PLN/1000l).
Poziom hurtowych cen paliw (netto) na dzień 9-01-2015 w Lotosie: Eurosuper 95 – 3275 PLN/1000l (spadek o 8 PLN/1000l w porównaniu do cen z 31-12-2014), Superplus 98 – 3384 PLN/1000l (spadek o 6 PLN/1000 l), olej napędowy 3421 PLN/1000 l (spadek o 45 PLN/1000l), olej napędowy do celów opałowych 2227 PLN/1000 l (spadek o 63 PLN/1000l).