Oleje marki Lotos na czele

Oleje marki Lotos na czele
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

31,4 proc. polskich kierowców kupuje oleje silnikowe marki Lotos, wynika z wiosennych badań "Moto Scan 2008". Oznacza to, że spółka Lotos Oil pozostaje liderem krajowego rynku sprzedaży olejów silnikowych.

Badania przeprowadził ośrodek Qualifact Badania Rynkowe i Doradztwo. Po olejach marki Lotos, na drugim miejscu, znalazł się Mobil (25,2 proc. badanych), a na trzecim Castrol (16,2 proc.).

Kolejne miejsca zajęły: Shell (7,8 proc.), Elf (6,7 proc.), Orlen (5,4 proc.), Texaco (1,7 proc.) oraz Ford (1,0 proc.).

Także w kategorii znajomości marki, która jako pierwsza przychodzi na myśl, respondenci najczęściej wymieniali Lotos - 30 proc. wskazań. Blisko 18,5 proc. kierowców przyznało, że jest to najnowocześniejsza marka olejów, nadająca standard całej branży. Oleje Lotos są także liderem wśród właścicieli samochodów do 3 lat. Wybiera je blisko 22,5 proc. respondentów
z tej grupy.

Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz badań własnych Qualifactu, rynek olejów silnikowych w Polsce w okresie od kwietnia 2007 r. do kwietnia 2008 r. oszacowano na 65,7 mln litrów.

W Polsce nadal największą popularnością cieszą się oleje mineralne (43,5 proc.) i półsyntetyczne (32,9 proc.). Oleje syntetyczne kupuje 23,6 proc. respondentów. W blisko 80 proc. wypadków kierowcy kupowali olej tylko na wymianę, kolejne 16 proc. zadeklarowało kupno na wymianę i dolewki, a tylko 4 proc. dokonało zakupu oleju na dolewki.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Oleje marki Lotos na czele

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!