PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

OLPP analizuje budowę rurociągu na Białoruś

Autor: Gazeta Prawna
06-08-2008 05:50

25 mln zł i półtora roku potrzeba na sfinalizowanie budowy rurociągu do transportu paliw z Białorusi. To obniżyłoby koszty importu do Polski.

Około 40 proc. paliw zużywanych co roku w Polsce importujemy z zagranicy. Jednym z głównych dostawców jest Białoruś, gdzie kupujemy 16 proc. z ponad 4,5 mln m sześc. sprowadzanego oleju napędowego. Import paliw z tego kierunku obarczony jest wysokimi kosztami transportu kolejowego i samochodowego. W ciągu 2 lat sytuacja może się poprawić. Operator Logistyczny Paliw Płynnych analizuje projekt zakupu gotowej infrastruktury pod budowę rurociągu do transportu oleju napędowego i benzyn z Białorusi - czytamy w "Gazecie Prawnej".
- Oferta jest bardzo interesująca cenowo. Szacujemy koszt inwestycji na ok. 25 mln zł - mówi Wojciech Włodarczyk, prezes OLPP.

Ofertę sprzedaży rury przepustowej pod dnem Bugu, przepompowni budowanej już po stronie białoruskiej oraz wszystkich niezbędnych planów i zezwoleń, polska spółka dostała w zeszłym roku.

- W stalowych rurach pod dnem rzeki można zmieścić dwa rurociągi o średnicy 250 mm oraz przyłącze teleinformatyczne. Ponieważ prace są zaawansowane i inwestycja ma wszystkie niezbędne pozwolenia, okres realizacji zająłby mniej więcej półtora roku - ocenia Wojciech Włodarczyk.

Po polskiej stronie trzeba jeszcze zbudować ok. 10 km rurociągu do bazy paliw w Małaszewiczach. Po stronie białoruskiej rurociąg mógłby zostać przyłączony do systemu rurociągów produktowych łączących byłe tereny ZSRR. Inwestycja powinna się zwrócić w czasie krótszym niż 10 lat.

- Koszty transportu rurociągiem na dłuższych dystansach są z reguły niższe. Gdy przewozimy paliwa ze wschodu cysternami kolejowymi, konieczny jest przeładunek z szerokiego toru na wąski. Dzięki rurociągowi zyskalibyśmy możliwość szybkiego zwiększenia importu paliw gotowych, gdyby była taka konieczność - mówi szef OLPP.

Krajowe rafinerie produkują mniej diesla, niż wynosi roczne zapotrzebowanie - ponad 1/3 tego paliwa trzeba importować. Rurociąg pod Bugiem byłby pierwszym z kilku połączeń transgranicznych - napisano w "Gazecie Prawnej".

- Rozważamy rozbudowę sieci połączeń, w tym ważnego rurociągu produktowego z gdańskiego portu do Płocka i ewentualnie naszej bazy w Nowej Wsi - mówi Wojciech Włodarczyk.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 585 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP