Austriacki koncern OMV kontynuuje zapoczątkowany w 2008 roku proces optymalizacji swojej sieci detalicznej na terenie Austrii. Docelowo, do końca tego roku, sieć stacji paliw firmy ma się zmniejszyć o ok. 130 placówek.
Kolejnym krokiem będzie wystawienie na sprzedaż dalszych 30 stacji OMV i 40 placówek Avanti - poinformowała spółka. Odpowiedzią OMV na zaostrzającą się konkurencję na rynku stacji ma być skoncentrowanie się na jakości usług i najlepszych lokalizacjach.
- Skupimy się na rozwoju sieci stacji premium i promowaniu marki sklepów Viva, a to wymaga ograniczenia się do lokalizacji o najwyższym przepływie klientów - wyjaśniają w OMV.
OMV dopilnował, aby jego stacje nie zostały przejęte przez największych rynkowych konkurentów, a przez sieci działające regionalnie lub wręcz przez indywidualnych inwestorów.
Finalizacja sprzedaży kolejnych 70 obiektów planowana jest na koniec 2009 roku. W efekcie łączna liczba stacji firmy spadnie do ok. 430 placówek. Obecnie OMV zarządza siecią 170 stacji wyposażonych w nowoczesne sklepy marki Viva, ich liczba ma w tym roku wzrosnąć do 200.
Dzięki temu koncern pozycjonuje się na krajowym rynku detalicznym jako lider stacji o najwyższej jakości.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: OMV optymalizuje sieć stacji w Austrii