PKN Orlen zamierza przeznaczyć ok. 30 mln USD (ok. 85 mln zł) na inwestycje w rozwój sieci detalicznej paliw w państwach nadbałtyckich, głównie na Litwie.
Jak przewiduje Program Kompleksowego Rozwoju Mazeikiu Nafta, 25 mln USD z tej kwoty przeznaczone zostanie na rozwój sieci detalicznej Ventus na Litwie oraz jej wejście na rynek łotewski, poprzez budowę nowych stacji i selektywne transakcje przejęcia obiektów istniejących.
2 mln USD Orlen chce przeznaczyć na rozwój sieci franczyzowej w tych dwóch krajach, tak by docelowo placówki franczyzowe stanowiły nawet 30 proc. sieci Ventus.
Pozostałe 3 mln USD mają pomóc poprawić efektywność w istniejącej sieci stacji. Chodzi tu przede wszystkim o optymalizację marży pozapaliwowej ze sprzedaży sklepów i usług myjni samochodowych, a także wdrożenie nowej orgnizacji zarządzania siecią.
Czy będzie to wdrażany w Polsce, Niemczech i w Czechach model dwóch brandów? Wszystko na to wskazuje. - Ostateczna decyzja w tej kwestii oraz w sprawie marki, pod jaką będziemy działać w detalu w krajach nadbałtyckich, zapadnie jesienią - zapowiada Paweł Szymański, wiceprezes Orlenu ds. finansowych.
Obecnie Orlen dysponuje siecią 27 stacji Ventus na Litwie, co daje ok. 4 proc. udziału w rynku detalicznym tego kraju. Docelowo Orlen chciałby kontrolować 15-20 proc. rynku detalicznego na Litwie i Łotwie.
SUBSKRYBUJ WNP.PL
NEWSLETTER
Wnp.pl: polub nas na Facebooku
Wnp.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Wnp.pl na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych
NAPISZ DO NAS