PKN Orlen nie zraża się toczącym się w UOKiK postępowaniem wyjaśniającym dotyczącym ubiegłorocznych obniżek cen paliw dokonanych pod koniec sierpnia przez płocki koncern i zapowiada kontynuację strategii polegającej na minimalizacji marż detalicznych.
Według niego ubiegłoroczna akcja cenowa na stacjach PKN-u przyniosła korzyści nie tylko klientom w postaci niższych cen, ale także koncernowi. – Miało to na celu zwiększenie lojalności klientów wobec naszej sieci i cel został osiągnięty, co pokazuje zwiększenie udziału rynkowego a także wzrost liczby klientów posiadających karty naszej sieci – mówił Jacek Krawiec.
Przypomnijmy, że UOKiK prowadzi obecnie postępowanie wyjaśniające w sprawie ubiegłorocznych cen paliw. Wnioski do UOKiK złożyły między innymi organizacje zrzeszające właścicieli stacji niezależnych, ale także sieci koncernowe (np. BP). Zarzucają oni Orlenowi nadużywanie pozycji dominującej na rynku hurtowym i jednoczesne obniżenie cen na swoich stacjach paliw.