PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen, BP i Shell najpopularniejsze wśród marek stacji paliw

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
11-03-2008 14:51

Trzy najchętniej wybierane przez kierowców marki stacji benzynowych na polskim rynku to Orlen, BP oraz Shell. Te trzy marki wybierane są przez ponad dwie trzecie badanych - wynika z raportu firmy doradczej On Board.

Jak wynika z badań przedstawionych w raporcie "Stacje paliw: wygrywa marka", a przeprowadzonych przez firmę PBS DGA, najważniejszym dla Polaków kryterium przy wyborze stacji jest jakość paliwa. Taką opinię wyraża 67 proc. badanych. To kryterium szczególnie istotne jest dla osób z wyższym wykształceniem i o najwyższych zarobkach.
Kolejne kryterium to uczciwość wobec klientów. Wskazało je jako jedno z najważniejszych 47 proc. badanych. Ten punkt ma ścisły związek z poprzednim - dla dużej części klientów wymóg uczciwości wiąże się z obawami dotyczącymi jakości paliw. Trzecim spośród najważniejszych kryteriów wyboru stacji jest profesjonalna obsługa, na które wskazuje 39 proc. respondentów.

Najmniej istotny dla Polaków okazuje się fakt przynależności stacji do międzynarodowej, uznanej na świecie sieci. Zaledwie 3 proc. badanych uważa, że ma to dla nich znaczenie przy wyborze
stacji. 8 proc. badanych uważa również za istotną "polskość" danej sieci stacji.

Międzynarodowa marka nie ma dla Polaków znaczenia, ale jednocześnie większość badanych kojarzy ją z lepszą jakością paliw, szerszą ofertą i wyższą jakością obsługi. Atutem stacji niezależnych są w oczach badanych jedynie niższe ceny.

Wśród najchętniej wybieranych konkretnych marek stacji, pierwsze miejsce zajmuje Orlen. Tę markę wybiera 45 proc. kierowców, a na wsi i w małych miastach nawet ponad 50 proc. Kolejne marki to BP (najczęściej wybierane przez 12 proc. respondentów), Shell (9 proc.), Statoil (6 proc.) oraz Lotos (5 proc.).

Tylko w największych miastach najpopularniejsze marki niemal zrównują się ze sobą. Orlen wybiera 24 proc. mieszkańców miast powyżej 200 tys. mieszkańców, BP 23 proc., a Shella 19 proc.

- W świadomości kierowców funkcjonuje przekonanie, że główną cechą odróżniającą niezależne stacje paliw od stacji sieciowych jest niska jakość paliwa. Zatem pomimo postrzeganych różnic w cenach paliwa na korzyść niezależnych stacji, taki wizerunek małych stacji z pewnością będzie silnym impulsem do dalszej konsolidacji rynku - uważa Tomasz Dziedzic z PBS DGA.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP