PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen chce 30 proc. w rynku paliw

Autor: wnp.pl (Dariusz Ciepiela)
10-10-2007 15:41

PKN Orlen zamierza zdobyć 30 proc. w krajowym rynku paliw płynnych. W roku 2009 koncern chce sprzedać 4,9 mld litrów paliwa - o ok. 1 mld więcej niż w roku 2006.

- Chcemy zdobyć 30 proc. udziałów w rynku paliw. Ten pułap już osiągnęliśmy, lub bardzo do niego się zbliżyliśmy, nie można tego jednoznacznie ocenić ponieważ nie ma prowadzonych dokładnych badań pokazujących udział w rynku poszczególnych podmiotów - mówi Dawid Piekarz, rzecznik PKN Orlen.
Piekarz przypomina, że w przeszłości szczegółowym monitoringiem rynku paliw zajmowała się Nafta Polska. Obecnie Polska Izba Paliw Płynnych publikuje informacje o 100 największych sprzedawcach paliw na polskim rynku, ale nie są to informacje dokładne, ponieważ nie obejmuje dużej ilości małych sprzedawców.

Zgodnie z planami, w roku 2009 Orlen chce sprzedać 4,9 mld litrów paliw. To o ok. 1 mld więcej niż w roku 2006, kiedy sprzedał blisko 3,9 mld litrów.

W roku 2009 średnia sprzedaż na jednej stacji ma wynieść 2,5 mln litrów, podczas, gdy w roku 2006 średnia sprzedaż na stacjach koncernu kształtowała się na poziomie ok. 1,9 mln litrów.

Ponadto do ponad 720 ma zwiększyć się do roku 2009 ilość punktów tankowania LPG - będzie to oznaczało, że na ok. co trzeciej stacji Orlenu będzie można zatankować gaz.

Około 20 proc. paliw Orlen zamierza sprzedawać w roku 2009 w ramach programu Flota, skierowanego do odbiorców biznesowych.

W roku 2009 po ok. 50 proc. stacji Orlenu ma być w segmencie premium (pod marką Orlen) i ekonomicznym (pod marką Bliska).

- Planujemy budowę i modernizację ok. 50 stacji paliw własnych rocznie w standardzie premium oraz ok. 130 stacji własnych rocznie w standardzie ekonomicznym - dodaje Dawid Piekarz.

W celu zwiększenia efektywności stacji, szykowana jest likwidacja formuły stacji patronackich na rzecz umów franczyzowych. W efekcie ma nastąpić przyrost stacji w standardzie ekonomicznym o ok. 70 proc. poprzez włączenie do sieci stacji franczyzowych.

Na koniec roku 2006 PKN Orlen posiadał 1429 stacji własnych oraz 503 stacji franczyzowych i patronackich.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 125 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP