XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Orlen chce zastąpić cysterny rurociągami

Orlen chce zastąpić cysterny rurociągami
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Orlen tnie koszty. Także w logistyce. Tu duże rezultaty ma przynieść zwiększenie przesyłu paliw rurociągami kosztem transportu kołowego.

Logistyka to mało spektakularny, ale kluczowy element sukcesu w biznesie naftowym. Daje ponadto spore szanse oszczędzania, a o tym dużo mówi się w najnowszej strategii PKN Orlen na lata 2009-13. Szczególnie duży potencjał spółka widzi w rozbudowie infrastruktury rurociągów paliw - pisze "Puls Biznesu".

Orlen wraca do starej jak świat koncepcji przedłużenia rurociągu z Boronowa pod Częstochową do rafinerii w Trzebini. Odcinek ma mieć 109 km długości.

— Mamy już wszystko dogadane z Przedsiębiorstwem Eksploatacji Rurociągów Naftowych Przyjaźń (PERN). Do końca roku powinniśmy podpisać list intencyjny w sprawie inwestycji. W I kw. 2009 r. będziemy mieli szczegółowy harmonogram. Wiosną ruszy budowa, która potrwa trzy lata — twierdzi Tomasz Grzela, dyrektor wykonawczy ds. logistyki w Orlenie.

Udział PERN w tym przedsięwzięciu jest niezbędny. To ta firma będzie inwestorem, choćby z tego względu, że istniejący odcinek rurociągu z Płocka do Boronowa należy do niej. By inwestycja miała sens, Orlen musiał zadeklarować, że co roku będzie przesyłał nowym rurociągiem ponad 1 mln ton paliw.

To nie jedyna nowa rura, którą chce mieć Orlen. Wcześniej, bo już za rok, ma zostać oddany do użytku odcinek rurociągu z Ostrowa Wielkopolskiego do Wrocławia. Tu Orlen sam jest inwestorem, bowiem już istniejący rurociąg z Płocka do bazy w Ostrowie Wielkopolskim jest jego własnością. O kosztach inwestycji dyrektor Grzela nie chce rozmawiać.

I na koniec zagranica. Na Litwie Orlen chce od dawna budować rurociąg z rafinerii w Możejkach do Kłajpedy. By tak się stało, musi odkupić nadmorski terminal w Kłajpedzie. Rozmowy w tej sprawie z rządem Litwy rozpoczną się, zdaniem Jacka Krawca, prezesa PKN Orlen, w grudniu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Orlen chce zastąpić cysterny rurociągami

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!