Spółka Solkarta, należąca do Komisji Krajowej Solidarności, wynegocjowała z płockim koncernem \"program lojalnościowy\". Umowa jest już gotowa i w najbliższych dniach ma być podpisana.
Warunki współpracy, choć są już wynegocjowane, pozostają tajemnicą. - Rabaty będą porównywalne z tymi, jakie mamy na mniejszych stacjach paliwowych - mówi "Parkietowi" Piotr Gołąb, wiceprezes Solkarty, firmy, która należy do KK Solidarności i emituje Grosik.
Wcześniej Solkarta zawarła kilka podobnych umów. Na przykład na kilku stacjach Delfin litr benzyny jest dla związkowców o 5 groszy tańszy niż dla pozostałych klientów.
Według informacji dziennika, karty Grosik będą na wszystkich stacjach sieci Bliska (należy do Orlenu) uprawniać do 4 groszy rabatu na litrze, a na stacjach marki Orlen - 8 groszy.
Dzięki temu rozwiązaniu koncern zyska potężną grupę klientów. Karty Grosik ma teraz 120 tys. osób. Do konca roku może mieć nawet 300 - 400 tys. Według wiceprezesa Solkarty, właściciele Grosików mogą kupować w sieci koncernu 3-4 mln litrów paliwa miesięcznie.
Jednak analitycy zwracają uwagę w \"Parkiecie\", że jeśli koncernowi faktycznie chodzi tylko o zwiększenie wolumenu sprzedaży, nie powinien się ograniczać jedynie do promocji dla związkowców. Wystarczy obniżka cen paliwa dla wszystkich klientów.