Orlen, LOT, Kulczyk Tradex, Microsoft i Peugeot wśród firm wspierających polską prezydencję

Orlen, LOT, Kulczyk Tradex, Microsoft i Peugeot wśród firm wspierających polską prezydencję
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Peugeot, Volvo, Renault, PKN Orlen, PLL Lot, Microsoft - to niektóre z 14 firm, które chcą wspierać organizację polskiej prezydencji w UE. Mają one m.in. zapewnić bezprzewodowy internet w salach konferencyjnych, dostarczać telefony komórkowe, napoje na spotkania.

Umożliwienie firmom włączenia się w organizację i promocję polskiego przewodnictwa w Unii ma pozwolić na zmniejszenie wydatków na ten cel z budżetu państwa. W zamian za dostarczanie różnych produktów i usług, loga firm, z którymi podpisane zostaną umowy, będą umieszczone m.in. na stronie prezydencji oraz w materiałach informacyjnych.

Współpraca z korporacjami obejmowałaby sześciomiesięczny okres prezydencji, czyli od 1 lipca do 31 grudnia 2011 roku.

Do MSZ zgłosiło się 14 firm: Brill AV Media, Cisco Systems Poland, Coca-Cola Poland Services, Contact Center, Kulczyk Tradex, Medicover, Microsoft, Motorola Polska, Peugeot Polska, PKN Orlen S.A., PLL LOT S.A., Renault Polska, Przedsiębiorstwo Handlowe "Smorawiński i Spółka", Volvo Auto Polska.

Niektóre firmy w swoich wnioskach zaoferowały pomoc m.in. w dostarczeniu sprzętu do wideokonferencji, telefonów komórkowych, zestawów z dostępem do internetu, oprogramowania, systemów nagłośnieniowych, oświetleniowych. Inne zaproponowały zapewnienie bezprzewodowego internetu na lotniskach, w obiektach konferencyjnych i w centrum prasowym.

Wśród firm, które zgłosiły się do nieodpłatnego wspierania prezydencji znalazły się również takie, które proponują świadczenia medyczne oraz dostarczanie wody mineralnej i napojów na spotkania. Z kolei koncerny samochodowe zaoferowały w swoich wnioskach udostępnianie swoich limuzyn, minivanów, autobusów, samochodów typu SUV i kombi wraz z paliwem do przewozu polityków, czy urzędników europejskich, którzy będą przyjeżdżać na spotkania do Polski.

Włączenie firm w organizację prezydencji nie jest autorskim pomysłem Polski. "Każda prezydencja korzysta z usług, które są nieodpłatnie udostępniane państwom sprawującym prezydencję" - powiedziała PAP zastępczyni dyrektora w Biurze Rzecznika Prasowego MSZ Monika Janus-Klewiado.

Podkreśliła, że obecnie zakończył się pierwszy etap procedury wyboru, czyli składanie wniosków z uwzględnieniem usług, jakie dana firma jest w stanie zaoferować. W najbliższych dniach rozpoczną się rozmowy ws. podpisywania umów z poszczególnymi koncernami jasno określających sposoby wykorzystania danego produktu, czy usługi. Janus-Klewiado zaznaczyła, że nie powinno to długo trwać.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Orlen, LOT, Kulczyk Tradex, Microsoft i Peugeot wśród firm wspierających polską prezydencję

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!