PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen nie rezygnuje z rozwijania sieci ekonomicznej

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
09-06-2011 09:10
Orlen nie rezygnuje z rozwijania sieci ekonomicznej

Wejście na rynek brandu Lotos Optima zaostrzy konkurencję w segmencie tzw. stacji ekonomicznych, czyli obiektów oferujących tańsze paliwo w zamian za węższą ofertę paliw i artykułów pozapaliwowych. Z rozwoju swojego brandu Bliska nie rezygnuje także Orlen.

- Od początku roku liczba stacji Bliska wzrosła o pięć obiektów, w tym cztery stacje własne i jedna franczyzowa - informuje nas Beata Karpińska, kierownik biura prasowego Orlenu. W sumie na koniec kwietnia w strukturze stacji koncernu znajdowały się 462 obiekty z logo Bliska. Są to zarówno obiekty własne koncernu jak i prowadzone przez franczyzobiorców - tych drugich jest obecnie 139.
Nie zdradza jednak ilu nowych stacji do końca tego roku możemy się spodziewać. - Rozwój sieci uzależniony jest od bieżących warunków rynkowych - wyjaśnia.

Podkreśla jednocześnie, iż sieć Bliska jest obecnie największą siecią ekonomiczną w Polsce i drugą pod względem wielkości spośród wszystkich sieci stacji paliw operujących na polskim rynku, po głównym brandzie Orlenu.

Uruchomiona pod koniec 2005 roku sieć dotychczas rozwijała się w bardzo szybkim tempie. Wynikało to jednak z faktu, że w większości były to istniejące stacje Orlenu poddawane rebrandingowi. Od 2006 do 2008 roku przybywało więc po 100 i więcej takich stacji rocznie. W 2009 i 2010 roku przybyło w sumie 60 nowych stacji Bliska. Warto jednak przypomnieć, że w momencie uruchamiania sieci ówczesne władze Orlenu zapowiadały powstanie 1000 stacji ekonomicznych do 2009 roku.

Koncern zapewnia, że na rozwój Bliskiej nie wpłynie dopuszczenie sprzedaży paliwa B7, czyli oleju napędowego z 7 proc. zawartością biokomponentów. Paliwo to już w tym roku w dużej mierze zastąpi samoistny biodiesel (B100), który sprzedawany był właśnie na stacjach Bliska. - Sprzedaż B100 nie warunkuje ilości otwieranych obiektów naszej marki ekonomicznej - zapewniła nas Beata Karpińska.

Nie wiadomo jednak czy już niebawem nie pożegnamy się z tą marką stacji. Orlen zastanawia się bowiem nad unifikacją brandów na wszystkich swoich rynkach. W Czechach prowadzony jest w tej chwili program testowy, który ma pokazać jak taka zmiana zostałaby przyjęta przez klientów. Jeśli Orlen zdecyduje się na zmiany to zarówno w Czechach jak i Polsca, a być może także na Litwie pozostaną jedynie dwie marki stacji - Orlen w formacie premium i znany już z Niemiec Star w segmencie ekonomicznym. Decyzja ma zapaść na początku przyszłego roku.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP