PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen przebuduje logistykę

Autor: Puls Biznesu
22-04-2008 05:39
Orlen przebuduje logistykę

Koncern chce zmniejszyć koszty. Ale wcześniej musi przywrócić zerwaną przez PERN umowę na przesył paliw.

PKN Orlen bierze się do reformy logistyki - pisze "Puls Biznesu". Obecnie pracuje nad strategią mającą zmniejszyć koszty magazynowania i przesyłania paliw.
- Powinna być gotowa już w lipcu - zapowiada Tomasz Grzela, dyrektor wykonawczy ds. logistyki w PKN Orlen.

Oszczędności już są zresztą wprowadzane. Od stycznia kadry wręczają wypowiedzenia blisko setce pracowników spółki Orlen Transport, którą także kieruje nasz rozmówca. Czy będą dalsze zwolnienia w logistyce? Tego Tomasz Grzela nie ujawnia.

Orlen chce też na nowo ułożyć sobie stosunki z krajowymi operatorami logistycznymi. Chodzi mu głównie o wznowienie rozmów z Przedsiębiorstwem Eksploatacji Rurociągów Naftowych Przyjaźń (PERN) o stawkach za przesył paliw. Rok temu PERN wypowiedział mu umowę, tłumacząc, że są za niskie. Termin wypowiedzenia jest długi — mija za dwa lata.

- Nie wyobrażam sobie, byśmy prowadzili wojnę nerwów i czekali do końca tego terminu. Liczę, że zasiądziemy do rozmów za kilka tygodni, być może już w maju - informuje Tomasz Grzela.

- Liczymy na szybkie wznowienie negocjacji w tej sprawie - odpowiada Krzysztof Spandowski, prezes PERN.

Wkrótce Orlen rozpocznie także rozmowy z Operatorem Logistycznym Paliw Płynnych (OLPP). Dyrektor Grzela chce rozmawiać o planach inwestycyjnych tej firmy i stawkach za magazynowanie. Partner jest skłonny do rozmów.

- Chcemy poznać potrzeby naszego klienta, by móc sensownie skonstruować plany inwestycyjne - mówi Zbigniew Bednarski, szef OLPP.

Sam Orlen też inwestuje w logistykę. Buduje rurociąg paliwowy z bazy w Ostrowcu Wielkopolskim do Wrocławia.

- Zamierzamy oddać go do użytku za rok - zapowiada Tomasz Grzela.

Koncern chce też powrócić do starego pomysłu przedłużenia rurociągu z podczęstochowskiego Boronowa do należącej do niego Rafinerii Trzebinia. Musiałaby to być wspólna inwestycja z PERN, który jest operatorem odcinka z Płocka do Boronowa.

Kolejny projekt Orlenu pomoże uzupełniać importem niedobory oleju napędowego na rynku polskim. Koncern rozważa rozbudowę nadmorskich baz przeładunkowych w Szczecinie i Świnoujściu. Dzięki inwestycjom możliwy stałby się też eksport benzyn.

- Planujemy także przebudowę bazy przeładunkowej w Sokółce na trasie między rafineriami w Płocku i Możejkach - mówi dyrektor Grzela.

Spółka podtrzymuje ponadto plany budowy rurociągu produktowego z Możejek do Kłajpedy.

Kosztów inwestycji w logistyce dyrektor nie ujawnia.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

16 212 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

728 669 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP