Orlen przebuduje logistykę

Orlen przebuduje logistykę
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koncern chce zmniejszyć koszty. Ale wcześniej musi przywrócić zerwaną przez PERN umowę na przesył paliw.

PKN Orlen bierze się do reformy logistyki - pisze "Puls Biznesu". Obecnie pracuje nad strategią mającą zmniejszyć koszty magazynowania i przesyłania paliw.

- Powinna być gotowa już w lipcu - zapowiada Tomasz Grzela, dyrektor wykonawczy ds. logistyki w PKN Orlen.

Oszczędności już są zresztą wprowadzane. Od stycznia kadry wręczają wypowiedzenia blisko setce pracowników spółki Orlen Transport, którą także kieruje nasz rozmówca. Czy będą dalsze zwolnienia w logistyce? Tego Tomasz Grzela nie ujawnia.

Orlen chce też na nowo ułożyć sobie stosunki z krajowymi operatorami logistycznymi. Chodzi mu głównie o wznowienie rozmów z Przedsiębiorstwem Eksploatacji Rurociągów Naftowych Przyjaźń (PERN) o stawkach za przesył paliw. Rok temu PERN wypowiedział mu umowę, tłumacząc, że są za niskie. Termin wypowiedzenia jest długi — mija za dwa lata.

- Nie wyobrażam sobie, byśmy prowadzili wojnę nerwów i czekali do końca tego terminu. Liczę, że zasiądziemy do rozmów za kilka tygodni, być może już w maju - informuje Tomasz Grzela.

- Liczymy na szybkie wznowienie negocjacji w tej sprawie - odpowiada Krzysztof Spandowski, prezes PERN.

Wkrótce Orlen rozpocznie także rozmowy z Operatorem Logistycznym Paliw Płynnych (OLPP). Dyrektor Grzela chce rozmawiać o planach inwestycyjnych tej firmy i stawkach za magazynowanie. Partner jest skłonny do rozmów.

- Chcemy poznać potrzeby naszego klienta, by móc sensownie skonstruować plany inwestycyjne - mówi Zbigniew Bednarski, szef OLPP.

Sam Orlen też inwestuje w logistykę. Buduje rurociąg paliwowy z bazy w Ostrowcu Wielkopolskim do Wrocławia.

- Zamierzamy oddać go do użytku za rok - zapowiada Tomasz Grzela.

Koncern chce też powrócić do starego pomysłu przedłużenia rurociągu z podczęstochowskiego Boronowa do należącej do niego Rafinerii Trzebinia. Musiałaby to być wspólna inwestycja z PERN, który jest operatorem odcinka z Płocka do Boronowa.

Kolejny projekt Orlenu pomoże uzupełniać importem niedobory oleju napędowego na rynku polskim. Koncern rozważa rozbudowę nadmorskich baz przeładunkowych w Szczecinie i Świnoujściu. Dzięki inwestycjom możliwy stałby się też eksport benzyn.

- Planujemy także przebudowę bazy przeładunkowej w Sokółce na trasie między rafineriami w Płocku i Możejkach - mówi dyrektor Grzela.

Spółka podtrzymuje ponadto plany budowy rurociągu produktowego z Możejek do Kłajpedy.

Kosztów inwestycji w logistyce dyrektor nie ujawnia.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Orlen przebuduje logistykę

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!