Orlen przedstawił strategię do 2012 r.

Rada nadzorcza PKN Orlen zatwierdziła w piątek nową strategię spółki na lata 2007-2012, poinformowała spółka w komunikacie. Strategia zakłada m.in. poprawę efektywności i inwestycje w zakresie działalności podstawowej, ale również wzrost nieorganiczny

- Strategia zakłada aktualizację dotychczasowego podejścia do procesu tworzenia wartości Grupy PKN Orlen poprzez skupienie się na dwóch obszarach: wzroście organicznym, czyli poprawie efektywności, optymalizacji i inwestycjach w zakresie działalności podstawowej oraz wzroście nieorganicznym, opartym na selektywnej realizacji dostępnych opcji rozwoju zewnętrznego - czytamy w komunikacie.

Wzrost organiczny ma zostać osiągnięty m.in. przez maksymalizację efektu synergii wynikającej ze skutecznej realizacji programów: Partnerstwo w Unipetrol oraz Tworzenia Wartości Mazeikiu Nafta, zwiększenie zdolności przerobowych ropy naftowej w celu zaspokojenia rosnącego popytu w regionie (osiągnięcie do 2012 roku efektywnych mocy przerobowych całej Grupy PKN Orlen 33 mln ton rocznie), zwiększenie udziału rynkowego w sprzedaży hurtowej (osiągnięcie do 2012 roku 65 proc. udziałów w rynku w Polsce i 75 proc. w krajach bałtyckich).

Koncern zapowiedział też dalsze wdrażanie strategii dwóch marek i znaczne zwiększenie efektywności sprzedaży detalicznej (osiągnięcie do 2012 roku powyżej 30 proc. udziału w rynku polskim oraz co najmniej 20 proc. udziału w rynku czeskim i krajów bałtyckich) i optymalizację aktywów poprzez dalsze dezinwestycje spółek spoza działalności podstawowej (przede wszystkim Polkomtel).

Wzrost nieorganiczny zakłada priorytetowe potraktowanie takich projektów jak: ekspansja na nowe rynki (m.in. Ukraina i kraje bałtyckie), konsolidacja krajowego sektora naftowego, uruchomienie działalności poszukiwawczo - wydobywczej ropy naftowej, optymalizacji handlu ropą naftową, wzmocnienia hurtowego handlu produktami naftowymi na morze oraz monitoringu potencjalnych celów do przejęcia.

Strategia Orlenu zakłada m.in. osiągnięcie przez Orlen do 2012 r. wyniku EBITDA na poziomie 11 mld zł. Średnioroczne wydatki inwestycyjne w okresie 2007-2012 mają wynieść 3,5 mld zł.

W latach 2007-2012 koncern chce zainwestować 8,4 mld zł w rafinerie, 3,2 mld zł w sektor detaliczny, 5,8 mld zł w petrochemię, 1,7 mld zł w sektor chemiczny oraz 2,2 mld zł na pozostałe cele inwestycyjne.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Orlen przedstawił strategię do 2012 r.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!