PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen: rebranding stacji musi poczekać, inwestycje w Niemczech możliwe

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
06-12-2011 15:12

PKN Orlen najprawdopodobniej wstrzyma się z planowaną restrukturyzacją swojej sieci stacji. Powodem jest niepewna sytuacja ekonomiczna, w efekcie której inwestycje spoza kluczowych obszarów muszą zostać odłożone w czasie.

Testowy program, mający pokazać jak planowane przez Orlen zmiany zostaną odebrane przez klientów, prowadzony jest obecnie w Czechach. – Testujemy tam kilka nowych rozwiązań. W związku z kryzysem może być jednak tak, że prace związane z rebrandingiem zostaną wstrzymane i będą musiały zaczekać na lepsze czasy – powiedział podczas konferencji Nafta/Chemia 2011 Marek Podstawa, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen.
PKN testuje na czeskim rynku dwa nowe brandy – znaną z Niemiec markę Star oraz samoobsługowy format Expres 24. Istotniejsza jest jednak pierwsza z nich. W przypadku powodzenia ( test potrwa do końca tego roku) znacząca część z ponad 300 stacji koncernu w Czechach miała zmienić logo. Co więcej, pozytywne efekty tej zmiany miały przekonać Orlen do wprowadzenia marki Star także w Polsce. Wówczas z polskiego rynku zniknęłaby marka Bliska, pod którą działa już ponad 400 stacji.

Wygląda jednak na to, że zapowiadana przez Orlen unifikacja brandów stacyjnych na wszystkich rynkach będzie musiała poczekać na lepsze czasy. Nie oznacza to jednak, że koncern całkowicie rezygnuje z inwestowania w segment detaliczny. Najbardziej prawdopodobne są one jednak w Niemczech. – Na tym rynku mamy do czynienia ze specyficzną sytuacją. Jesteśmy tam w tej chwili szóstym graczem rynkowym, przy czym pięciu największych zostało uznanych za oligopol i w związku z tym mają ograniczone możliwości rozwoju. My takich obostrzeń nie mamy i zamierzamy nadal się tam rozwijać – mówił Marek Podstawa.

Z takiej okazji Orlen skorzystał w zeszłym roku, kiedy to niemiecki urząd antymonopolowy zablokował transakcję sprzedaży przez OMV 56 stacji w Turyngii i Saksonii na rzecz jednej z największych sieci stacji w tym kraju. W to miejsce wkroczył Orlen i odkupił od austriackiej spółki wspomniane stacje zwiększając tym samym swoją sieć w Niemczech ponad 570 stacji.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP