PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen ruszył z testem unifikacji brandów stacyjnych

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
22-04-2011 13:32

W połowie kwietnia po kilku miesiącach przygotowań PKN Orlen uruchomił w Czechach trzy stacje testowe pod wiodącą marką koncernu tj. Orlen i cztery stacje segmentu ekonomicznego pod marką Star, która funkcjonuje w Niemczech. W przypadku powodzenia projektu te dwie marki pojawią się docelowo na wszystkich rynkach, na których obecny jest koncern, a więc także w Polsce, Niemczech i na Litwie.

- Stacje zyskają nową wizualizację i kompleksową obsługę marketingową. Wypracowano również narzędzia dla operacyjnego wsparcia testu – mówi portalowi wnp.pl Joanna Puskar z biura prasowego koncernu.
Oferta paliwowa stacji testowych będzie spójna z polityką obu marek na ich macierzystych rynkach. - Stacje testowe Orlen, zgodnie z polityką dla sieci premium, będą się charakteryzować pełną ofertą paliw, łącznie z popularnymi na rynku czeskim paliwami Verva. Stacje Star z kolei, jak przystało na sieć ekonomiczną, oferować będą paliwa standardowe w atrakcyjnych cenach – wyjaśnia Joanna Puskar.

Zmiany dotyczyć będą również sklepów. Dla każdej stacji opracowano projekty aranżacji powierzchni sklepowej zgodnie ze standardami Orlen i Star. Według naszej rozmówczyni testowane będą również wdrożone koncepty gastronomiczne Stop Cafe Bistro i Star Cafe, przy uwzględnieniu specyfiki rynku, oczekiwań lokalnych klientów oraz segmentu stacji.

Program testowy trwać będzie do końca 2011 roku. - Test stacji Orlen i Star w Czechach ma służyć wypracowaniu planów rozwoju sieci Benzina i kompleksowej analizie potencjału rozwoju i optymalizacji liczby brandów detalicznych w ramach całej Grupy Orlen – potwierdza Joanna Puskar. Według niej osiągane wyniki będą przedmiotem bieżących analiz wspólnie z ekspertami z Benziny, natomiast poziom zadowolenia użytkowników stacji będzie dodatkowo weryfikowany za pomocą profesjonalnych badań konsumenckich.

Obecnie koncern zarządza w Czechach siecią ponad 330 stacji, będąc liderem lokalnego rynku detalicznego. Stacje funkcjonują głównie w barwach Benzina Plus i Benzina. Jak podkreśla Joanna Puskar pozycjonowanie sieci zarówno w segmencie premium jak i ekonomicznym pozwala na rzetelny test wiodących brandów koncernu w tych właśnie segmentach. - Nie bez znaczenia jest też fakt, że niektóre marki Orlenu z sukcesem działają już w czeskiej sieci detalicznej – są to paliwa Verva oraz testowane obecnie Stop Cafe Bistro – dodaje.

Stacje PKN Orlen funkcjonują w tej chwili pod kilkoma różnymi brandami – tylko w Polsce są to Orlen, Bliska, Petrochemia Płock i tzw. brand uproszczony (pozostałość po stacjach CPN). Na Litwie, obok stacji Orlen Lietuva, wciąż funkcjonują placówki pod marką Ventus. W Czechach oprócz Benziny i Benziny Plus koncern uruchomił ostatnio testową stację samoobsługową pod logo Expres 24. W Niemczech Orlen obecny jest pod marką Star.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP