Łączny wolumen sprzedaży segmentu rafineryjnego oraz detalicznego PKN Orlen utrzymywał się w IV kwartale 2009 roku na poziomie porównywalnym z IV kwartałem 2008 roku i wyniósł 7,2 mln ton - podała płocka spółka w szacunkach wyników finansowych.
W IV kwartale 2009 roku PKN Orlen zwiększył wolumen sprzedaży detalicznej o 7 proc. (r/r), szczególnie dzięki wzrostom wypracowanym na rynku polskim i niemieckim. Całkowita sprzedaż detaliczna grupy kapitałowej wyniosła w tym okresie 1,52 mln ton.
Wyższe zapotrzebowanie segmentu detalicznego oraz znaczny spadek konsumpcji głównie na rynkach obsługiwanych przez Orlen Lietuva spowodowało zmniejszenie sprzedaży segmentu rafineryjnego o 3 proc. (r/r) do poziomu 5,66 mln ton.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Orlen sprzedał w IV kwartale 7,2 mln ton produktów