PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen stawia na segment premium

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
29-01-2014 14:09
Orlen stawia na segment premium
fot. PTWP

Przyszłość stacji Bliska, marki ekonomicznej PKN Orlen, stoi pod sporym znakiem zapytania. Koncern nie ukrywa, że w segmencie detalicznym będzie się koncentrował przede wszystkim na rozbudowie segmentu premium.

W 2013 roku z ryku zniknęło ponad 130 stacji Bliska, które w większości przemianowane zostały na markę Orlen. Obecnie funkcjonuje niespełna 360 stacji Bliska, w porównaniu do prawie 500 rok temu. Płocki koncern nie potwierdził wprawdzie oficjalnie, że planuje zrezygnować z marki ekonomicznej, ale przedstawiciele firmy nie ukrywają, że inwestycje w rynek detaliczny będą się w najbliższym czasie koncentrować na segmencie premium.
- Będziemy zmierzali raczej w kierunku dalszego rozwoju segmentu premium – zapowiada Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen ds. finansowych. – Szczególny nacisk chcemy położyć na sprzedaż pozapaliwową na naszych stacjach, lepszy koncept sprzedaży sklepowej oraz dalszy rozwój punktów gastronomicznych Stop Cafe i Bistro Cafe – dodał.

Na koniec 2013 roku na stacjach Orlenu funkcjonowało łącznie 1047 barów Stop Cafe i Bistro Cafe, co oznacza, że w ubiegłym roku uruchomiono 234 placówki tego typu (813 barów na koniec 2012 roku). W samym tylko IV kwartale 2013 r. powstały 83 nowe punkty Stop Cafe i Bistro Cafe w Polsce.

Marża na produkty pozapaliwowe na stacjach Orlenu kształtuje się na poziomie 20-30 proc., znacznie wyższym niż marża paliwowa i jest to jeden z głównych elementów wzrostowych całego segmentu.

W 2013 roku sprzedaż paliw na stacjach Orlenu wzrosła jedynie nieznacznie, z 7,5 do 7,6 mln ton (wzrost o 1,3 proc.), podczas gdy wynik EBITDA wg LIFO segmentu detalicznego wyniósł 1,27 mld zł, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej (1,01 mld zł).

- Wynik segmentu detalicznego w 2013 roku był dla nas rekordowy, ale w strategii zakładamy średnioroczną wielkość EBITDA w tym segmencie na poziomie 1,5 mld zł, zatem nadal mamy jeszcze wiele do zrobienia – zastrzega Sławomir Jędrzejczyk.

W 2013 roku PKN Orlen powiększył swój udział w rynku detalicznym w Polsce o 0,7 punktu procentowego i obecnie kontroluje 35,4 proc. krajowego rynku.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP