PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen stracił 144 mln zł na marżach detalicznych

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
09-02-2012 11:28

Tylko w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2011 roku PKN Orlen zanotował przychody z tytułu marży detalicznej niższe o 144 mln zł niż w IV kwartale 2010 roku.

Tylko częściowo stratę tą udało się spółce odrobić dzięki większym wolumenom sprzedaży (47 mln zł więcej niż rok wcześniej) i sprzedaży pozapaliwowej (o 6 mln zł więcej). Łącznie przełożyło się to na niższy aż o 82 proc. EBiT (40 mln zł w stosunku do 224 w IV kwartale 2010).
Do negatywnego obrazu segmentu detalicznego w tym okresie dołożyły się także ujemne efekty na pozostałej działalności operacyjnej związane z odpisami majątku stacji paliw oraz wyższe koszty funkcjonowania stacji w związku z rosnącą sprzedażą wolumenową.

Łącznie w 2011 roku wzrost sprzedaży detalicznej PKN Orlen osiągnął poziom 5 proc. Największy udział w dynamice wzrostu wolumenów miały rynki polski i niemiecki, gdzie sprzedaż paliw zwiększyła się aż o 9 proc. Koncern sprzedał w całym roku 7,3 mln ton paliw, z czego 1,9 mln w IV kwartale.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP