Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen stracił 144 mln zł na marżach detalicznych

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
09-02-2012 11:28

Tylko w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2011 roku PKN Orlen zanotował przychody z tytułu marży detalicznej niższe o 144 mln zł niż w IV kwartale 2010 roku.

Tylko częściowo stratę tą udało się spółce odrobić dzięki większym wolumenom sprzedaży (47 mln zł więcej niż rok wcześniej) i sprzedaży pozapaliwowej (o 6 mln zł więcej). Łącznie przełożyło się to na niższy aż o 82 proc. EBiT (40 mln zł w stosunku do 224 w IV kwartale 2010).
Do negatywnego obrazu segmentu detalicznego w tym okresie dołożyły się także ujemne efekty na pozostałej działalności operacyjnej związane z odpisami majątku stacji paliw oraz wyższe koszty funkcjonowania stacji w związku z rosnącą sprzedażą wolumenową.

Łącznie w 2011 roku wzrost sprzedaży detalicznej PKN Orlen osiągnął poziom 5 proc. Największy udział w dynamice wzrostu wolumenów miały rynki polski i niemiecki, gdzie sprzedaż paliw zwiększyła się aż o 9 proc. Koncern sprzedał w całym roku 7,3 mln ton paliw, z czego 1,9 mln w IV kwartale.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 687 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 269 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP