Tylko w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2011 roku PKN Orlen zanotował przychody z tytułu marży detalicznej niższe o 144 mln zł niż w IV kwartale 2010 roku.
Do negatywnego obrazu segmentu detalicznego w tym okresie dołożyły się także ujemne efekty na pozostałej działalności operacyjnej związane z odpisami majątku stacji paliw oraz wyższe koszty funkcjonowania stacji w związku z rosnącą sprzedażą wolumenową.
Łącznie w 2011 roku wzrost sprzedaży detalicznej PKN Orlen osiągnął poziom 5 proc. Największy udział w dynamice wzrostu wolumenów miały rynki polski i niemiecki, gdzie sprzedaż paliw zwiększyła się aż o 9 proc. Koncern sprzedał w całym roku 7,3 mln ton paliw, z czego 1,9 mln w IV kwartale.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Orlen stracił 144 mln zł na marżach detalicznych