Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen: strategia cenowa przynosi efekty

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
18-10-2011 16:55

Strategia cenowa PKN Orlen, której celem jest m.in. budowanie popytu i stabilizacja cen paliw, przynosi oczekiwane efekty - zapewnia koncern w specjalnym oświadczeniu. Według wstępnych danych, grożący spadek popytu został zatrzymany, a w kluczowym dla kierowców okresie wakacyjnym fluktuacja cen na pylonach stacji własnych koncernu została bardzo ograniczona.

PKN wyjaśnia, że podstawą strategii cenowej są notowania ropy naftowej i gotowych paliw na giełdach, relacje walutowe złotówki i dolara oraz budowanie trwałego popytu na produkty paliwowe.
– Koncern elastycznie reaguje na dynamikę zmian wskaźników makroekonomicznych, uwzględniając realia rynku polskiego. Od stycznia br. do dzisiaj hurtowe ceny paliw Orlenu zmieniały się 163 razy w przypadku benzyny i 174 razy w przypadku oleju napędowego. Benzyna drożała w tym czasie w hurcie 96 razy, a 67 razy jej ceny spadały. W przypadku oleju ceny podnoszone były 93 razy, a 81 razy olej taniał – czytamy w oświadczeniu spółki. Według władz Orlenu odzwierciedla to skalę i częstotliwość zmian notowań paliw na rynkach światowych oraz zależność relacji złotego do dolara amerykańskiego, która oznacza wyraźne rozchwianie warunków makroekonomicznych kluczowych dla funcjonowania branży paliwowej.

- Prowadzona przez Orlen strategia cenowa ma na celu zarówno długofalowe budowanie trwałego popytu na paliwa w warunkach trudnego otoczenia makroekonomicznego, jak i stabilizację cen detalicznych, która chroni kierowców przed negatywnym wpływem dynamicznych zmian cenowych – argumentuje spółka. W efekcie, w ostatnich czterech miesiącach płocki koncern wprowadził tylko sześć podwyżek i sześć obniżek cen detalicznych, zamiast bardzo częstej fluktuacji tych cen, jaka miała miejsce wcześniej.

– Dzięki tej polityce w okresie wakacji, szczególnie ważnym dla kierowców ze względu na wzmożony ruch turystyczny, nasi klienci mieli większe poczucie kontroli nad kosztami związanymi z wyjazdami – czytamy w oświadczeniu.

Koncern nie omieszkał również pochwalić się, iż dzięki konsekwentnej strategii cenowej liczba lojalnych klientów spółki – uczestników programu Vitay – zwiększyła się na koniec września aż o 220 tys. aktywnych uczestników w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 570 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP