Za rok logo Star zastąpi barwy Orlenu na stacjach w Niemczech. Koncern likwiduje brand Orlenu, który firmuje 80 stacji. Nie oznacza to jednak wycofania się polskiego koncernu z niemieckiego rynku.
Pod koniec 2002 r. Orlen przejął w Niemczech 494 stacje działające pod trzema brandami: BP, Aral i Star. W drugiej połowie 2003 r. koncern dokonał rebrandingu stacji i podzielił je na dwie sieci: premium (Orlen) i tanią markę (Star). Tych pierwszych było wówczas 126, drugich - 320. Koszt zmiany wizerunku wyniósł 21,2 mln euro (80 mln zł) - przypomniał dziennik.
- Nie stać nas na prowadzenie sieci premium. Wymagało to kosztownych nakładów marketingowych i przynosiło straty. Natomiast realizowany niemal od dwóch lat program zmiany barw na Star już przynosi rezultaty. Sprzedaż paliw po rebrandingu z Orlenu na Star skacze w górę o 20-25 proc., a więc rebranding się opłaca - podkreśla w "PB" William Kozik.
Według danych firmy, koszt rebrandingu sieci z logo Orlen na Star wynosi 30 tys. euro na jedną stację. Łącznie (zakładając, że dotyczy to 126 stacji) nakłady wyniosą więc 3,8 mln euro (ponad 14 mln zł).
Orlen zamierza walczyć o rynek niemiecki i zwiększyć udział z 3,5 do ponad 5 proc. - Planujemy w najbliższych latach 10-procentowy wzrost sprzedaży paliw i 35-procentowy zysku operacyjnego - zapowiada na łamach "Pulsu Biznesu" Josef Busch, prezes Orlen Deutschland.
Zapewnia, że spółka jest w stanie to osiągnąć przy wzroście organicznym, choć akwizycji nie wyklucza. - Strategia do 2012 r. zakłada powiększenie sieci o 250 stacji. Być może uda się tego dokonać szybciej - zapowiada William Kozik.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Orlen wycofuje się ze stacji premium w Niemczech