PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Orlen z rekordowymi wynikami segmentu detalicznego

Autor: wnp.pl (PA)
26-07-2017 11:41
Orlen z rekordowymi wynikami segmentu detalicznego
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

W drugim kwartale 2017 roku PKN Orlen zanotował najwyższą w historii spółki sprzedaż paliw za pośrednictwem sieci stacji, na poziomie 2,3 mln ton. To o jedną dziesiątą więcej niż rok wcześniej.

2,3 mln ton paliw sprzedane przez grupę Orlen w segmencie detalicznym to o 15 proc. więcej niż w pierwszym kwartale roku (2 mln ton) oraz o 10 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku (2,1 mln toin). To jednocześnie dla Orlenu najlepszy pod tym względem kwartał w historii, poprzednio najwięcej paliw na stacjach w jednym kwartale grupa płockiego koncernu sprzedała w trzecim kwartale 2016 roku, kiedy było to 2,2 mln ton.
Wzrost sprzedaży zanotowany został na wszystkich czterech rynkach, na których obecne są stacje grupy Orlen. Największy był w Czechach, gdzie wyniósł aż 20 proc. rok do roku, co jest w dużej mierze efektem powiększenia w tym czasie czeskiej sieci stacji Benzina o ponad 12 proc., w wyniku zintegrowania z nią ponad 40 placówek przejętych od firmy OMV. W pozostałych trzech krajach zmiany liczby stacji były już nieznaczne, a mimo to wzrost sprzedaży paliw był wyraźny: na rynku polskim sprzedaż na stacjach Orlenu zwiększyła się o 8 proc., w Niemczech o 7 proc., a na Litwie o 9 proc.

W efekcie poprawiły się także wyniki finansowe segmentu detalicznego Orlenu. Grupa wypracowała 576 mln zł wyniku EBITDA LIFO, co jest najwyższym w historii wynikiem osiągniętym w drugim kwartale roku, o 30 proc. wyższym niż rok wcześniej (441 mln zł). Historycznie dla segmentu detalicznego koncernu najlepszy jest zazwyczaj trzeci kwartał roku, w którym w 2016 roku Orlen osiągnął rekordowy jak dotąd wynik 619 mln zł EBITDA LIFO.

Jak tłumaczy płocki koncern, do poprawy wyników detalu przyczynił się wzrost marż paliwowych na rynku polskim i czeskim, przy porównywalnych marżach na rynku litewskim oraz niższych marżach na rynku niemieckim, a także wzrost marż pozapaliwowych na rynku polskim, czeskim i niemieckim, przy porównywalnych marżach na rynku litewskim.

Ponadto koncern kontynuuje rozwój oferty pozapaliwowej poprzez uruchamianie kolejnych kawiarenek Stop Cafe i Stop Cafe Bistro na trzech rynkach. Na koniec czerwca 2017 roku łącznie funkcjonowało 1731 takich punktów, w tym 1538 w Polsce (pokrywających prawie 88 proc. sieci), 170 w Czechach (44 proc. sieci) i 23 na Litwie (92 proc. sieci).
Podobał się artykuł? Podziel się!

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 115 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

726 715 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP