PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

P. Grzywaczewski, Moya: nasz pierwszy cel to 100 stacji

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
22-03-2011 17:23
P. Grzywaczewski, Moya: nasz pierwszy cel to 100 stacji

Do końca roku chcemy mieć w sieci około 50 stacji. Uważam, że jest to plan realny tym bardziej, że już na dzisiaj kilkanaście kolejnych stacji czeka na rebranding -mówi portalowi wnp.pl Paweł Grzywaczewski, członek zarządu spółki Anwim, która jest właścicielem sieci stacji Moya. Celem dla spółki jest jednak osiągnięcie liczby stu obiektów.

Jak ocenia Pan pierwszy okres istnienia sieci i dotychczasowe tempo rozwoju?
- Początki zawsze są trudne. Zwłaszcza jeśli dotyka się tak złożonego problemu, jak sieć stacji paliw. W tej chwili wiemy już jak należy się na tym rynku poruszać i otwieranie każdej nowej stacji to dla nas powtarzalny proces i stąd coraz wyższa dynamika. Z obecnego tempa rozwoju jesteśmy zadowoleni. Powiem więcej, wyższe tempo rozwoju na tym etapie istnienia sieci byłoby chyba niewskazane bo mogłoby rodzić uszczerbki na jakości.

Uważamy, że zakładane przez nas tempo na poziomie 20-25 stacji rocznie pozwala nam z jednej strony dynamicznie się rozwijać a z drugiej strony dochować należytej staranności w tym procesie.

Uruchamianie ponad 20 stacji rocznie to tempo, które są w stanie utrzymać tylko koncerny...

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że startując z niskiego poziomu łatwo o wysokie przyrosty, i z czasem wzrost procentowy może wyglądać mniej imponująco. Nie ukrywamy też, że kiedy osiągniemy nasz obecnie zakładany cel, czyli liczbę 100 stacji tempo rozwoju sieci może nieco spaść. Wynika to z kwestii organizacyjnych i strategicznych, po prostu coraz więcej czasu będziemy musieli poświęcać na zarządzanie istniejącą siecią, choćby dlatego, że mając 100 stacji w sieci konieczne będą wzmożone działania marketingowe i promocyjne nakierowanych przede wszystkim na klienta końcowego co w efekcie powinno przynieść wzrost wolumenów sprzedawanych przez stacje Moya. Jednocześnie pojawi się naturalna bariera w procesie pozyskiwania nowych lokalizacji - ewentualne nowe obiekty będą musiały bowiem uwzględniać już istniejące stacje w sieci.

Skąd w ogóle pomysł na taką sieć i jak długo trwało opracowywanie koncepcji jej funkcjonowania?

- Pomysł na sieć franczyzową pojawił się już dosyć dawno, bo mniej więcej pięć lat temu. Wówczas jednak uznaliśmy, że jeszcze nie jesteśmy w stanie zrealizować go na odpowiednim poziomie. Pomysł trafił więc na pewien czas na półkę. Wróciliśmy do niego trzy lata temu i wtedy zapadła decyzja o utworzeniu własnej sieci stacji paliw.

Głównym powodem było widoczne zapotrzebowanie ze strony rynku. Coraz częściej słyszeliśmy od naszych klientów, że na rynku brakuje oferty adresowanej do stacji mniej sprzedających lub położonych w gorszych lokalizacjach czyli do stacji, które nie mogły liczyć na zainteresowanie koncernów naftowych obecnych na polskim rynku.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP