Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Patronaty wciąż ciążą na opinii koncernów paliwowych

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
18-08-2010 12:26
Patronaty wciąż ciążą na opinii koncernów paliwowych

Jednym z poważniejszych wyzwań na polskim rynku stacji paliw jest unifikacja sieci należących do polskich koncernów naftowych. Orlen rozwiązał ten problem uruchamiając tzw. brand ekonomiczny pozwalający przystosować stare stacje do aktualnych wymogów stosunkowo niewielkim kosztem. Lotos zdecydował się na inny scenariusz i chce ujednolicać swoją sieć w kierunku stacji premium.

Sieć Lotosu skupia obecnie nieco ponad 300 obiektów. - Wśród nich mamy w tej chwili 62 stacje patronackie. Z właścicielami tych stacji rozmawiamy o ich przyszłości. Wiele z tych obiektów jest jednak poważnie niedoinwestowanych w zakresie technologicznym, co jest problemem w perspektywie zmiany wymogów technicznych, z którymi będziemy mieli do czynienia po 2012 roku - mówi nam Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa.
To właśnie patronaty wciąż spędzają menedżerom z Orlenu i Lotosu sen z powiek. Stacje działające pod logo Petrochemii Płock i Rafinerii Gdańskiej kojarzone są jednoznacznie z Orlenem i Lotosem, jednak w kwestii standardów znacząco odbiegają od stacji pod logo Orlen i Lotos. Stąd od kilku lat koncerny z Płocka i Gdańska konsekwentnie wygaszają tę formułę współpracy i namawiają dawnych patronatów do przejścia na umowy franczyzowe, w przypadku których koncern ma o wiele większy wpływ na to jak dana stacja wygląda i jaki poziom usług oferuje klientom.

Stacje te czeka jednak poważny wysiłek w celu dostosowania się do nowych przepisów. - Są to jednak często obiekty z dużym potencjałem, więc namawiamy ich właścicieli do podjęcia trudu modernizacji. Jest to jednak proces dynamiczny i nie chciałbym w tej chwili przesądzać ile z nich pozostanie w sieci Lotos a ile odejdzie - podkreśla. Zaznacza jednak, że koncern wspiera potencjalnych franczyzobiorców w procesie przystosowywania stacji. - Partnerom, którzy zdecydują się wejść do naszego autorskiego i sprawdzonego systemu partnerstwa handlowego „Rodzina Lotos” pomagamy w procesie podniesienia standardu i modernizacji stacji, a także realizacji indywidualnych projektów wyposażenia i wystroju obiektu - zapewnia Paweł Lisowski.

Wiele spośród stacji patronackich rezygnuje jednak ze współpracy z dotychczasowymi partnerami i przyłącza się do którejś z sieci zagranicznych, albo wchodzi pod skrzydła krajowych stowarzyszeń stacyjników niezależnych. Spora część decyduje się jednak na zamknięcie biznesu, stąd notowany co roku spadek liczby stacji w Polsce.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


21 974 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP