W II kwartale 2010 roku zysk operacyjny segmentu detalicznego Grupy Orlen wyniósł 216 mln zł, w porównaniu do 223 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Rosnące ceny paliw spowodowały silną presję na poziom marż paliwowych na wszystkich rynkach, co wpłynęło na zmniejszenie wyniku operacyjnego segmentu o 55 mln zł (r/r).
Dalsze oszczędności w obszarze kosztów stałych i wynagrodzeń wyniosły ponad 1 mln zł (r/r). Po uwzględnieniu niższej amortyzacji oraz wyższej marży ze sprzedaży towarów i usług pozapaliwowych raportowany zysk operacyjny segmentu wzrósł o 19 mln zł (r/r).
W porównaniu z II kwartałem 2009 roku nakłady inwestycyjne (CAPEX) segmentu zwiększyły się o 2 mln zł (r/r) do poziomu 56 mln zł. W omawianym okresie w Grupie ORLEN uruchomiono 3 nowe stacje paliw (2 w Polsce i 1 w Niemczech) oraz ukończono modernizację 18 stacji (10 w Polsce i 8 w Czechach). Na koniec czerwca 2010 roku liczba punktów gastronomicznych w ramach Stop Cafe i Stop Cafe Bistro wyniosła 612, co oznacza wzrost o 145 (r/r).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PKN sprzedał więcej paliw na stacjach w Polsce i Niemczech