PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Po pojazd na stację paliw

Autor: Paweł Bernaciak
16-07-2017 10:04 |  aktualizacja: 16-07-2017 09:03
Po pojazd na stację paliw
Fot. PTWP

Elastyczność oferty stacji, możliwość pozyskania jak najszerszej grupy klientów, najlepiej nowych - decyduje o jej dochodowości. Czy szansę taką daje tak modny dziś carsharing? Czy stacja, oprócz paliw, może też oferować same pojazdy?

Ze zmianami pokoleniowymi zmieniają się i preferencje zakupowe. Niektórzy pamiętają, że nie tak dawno, ledwo dwadzieścia parę lat temu kupno czegokolwiek było sztuką "zdobywania w rozpoznanym boju". Człowiek wiązał się więc emocjonalnie z produktem, w którego posiadanie wszedł w ten sposób. Dzisiejsze pokolenie nie odczuwa potrzeby posiadania na własność. Inna sprawa to trwałość współczesnych wytworów przemysłowych, która też raczej postawy tej nie premiuje. Dla konsumentów istotna jest mobilność, użyteczność, wygoda, względy środowiskowe. Stąd zainteresowanie carsharingiem.
Co to znaczy?

To angielskie słowo, oznaczające współdzielenie się użytkowaniem samochodu (car - samochód; sharing - dzielenie się), łączone jest z popularyzacją aut elektrycznych (ang. electric vehicle). Dzielić mogą sie firmy flotowe, ale także osoby prywatne. Często jednak oznacza to po prostu wynajem krótkookresowy. Specyficzny, bo w przeciwieństwie do tradycyjnego B2B, czas może być liczony w minutach, jak w systemach tzw. rowerów miejskich. Dzięki temu to rozwiązanie atrakcyjne dla tych, którzy sporadycznie korzystają z pojazdu, albo okazjonalnie chcieliby mieć dostęp do innego, niż własny, np. w podróży. Nie tylko młodszego pokolenia nie trzeba przekonywać, że czasem lepiej zapłacić, niechby i słono, za doraźne użycie środka transportu, niż ponosić całoroczne koszty jego utrzymania.

Carsharing ma na świecie długą tradycję, ostatnio jednak rozwija się szczególnie prężnie, do czego przyczyniły się technologie mobilne (rejestracja, rezerwacja, opłaty przez smartfon) oraz trend ekologiczny. Współdzielenie się, acz może trącić ideologicznie, przyczynia się do zrównoważenia transportu, ograniczając liczbę rejestracji prywatnych pojazdów. Wg Frost & Sulllivan do 2025 r. światowa flota carsharingu wzrośnie niemal czterokrotnie, a liczba jej użytkowników z 7,9 mln (2011 r.) do 36 mln. Przy postępującej digitalizacji, urbanizacji i personalizacji ofert - stacje paliw mogą odegrać ważną rolę w upowszechnianiu tej usługi, odnosząc korzyści tak wizerunkowe, jak i konkretne, w przychodach firmy.

Jak to robią koncerny?

Z Krzysztofem Łagowskim, Dyrektorem Wykonawczym ds. Sprzedaży Detalicznej PKN Orlen, jak też przedstawicielami i specjalistami wielu dziedzin ważnych dla stacji (paliwa, franczyza, retail, gastronomia itd.) można było porozmawiać na stoisku największego polskiego koncernu podczas XXIV Międzynarodowych Targów STACJA PALIW 2017. Carsharing w maju 2017 r. PKN Orlen rozpoczął z Traficarem.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 374 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

328 965 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP