Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polscy kierowcy są wierni sieciom stacji paliw

Autor: wnp.pl (PA)
12-11-2013 12:14
Polscy kierowcy są wierni sieciom stacji paliw
Fot. Fotolia

Niemal połowa kierowców przyznaje, że najczęściej tankuje na tej samej stacji benzynowej, zaś co czwarty jest wierny jednej sieci stacji - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. W sumie ponad 70 proc. badanych deklaruje przywiązanie do tego samego sprzedawcy paliw.

Tylko 6 proc. badanych kierowców stwierdziło, że nie zwraca uwagi na markę stacji podczas tankowania.
- To pokazuje, że kierowców niełatwo przekonać do zmiany zwyczajów w zakresie tankowania. Jest to również istotny sygnał dla właścicieli stacji benzynowych, świadczący o dużej lojalności kierowców w stosunku do marki stacji benzynowej. Oznacza to, że znacznie trudniejsze dla stacji benzynowych może być pozyskanie nowych klientów niż utrzymanie dotychczasowych – mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Wśród kryteriów wyboru stacji paliw nadal zdecydowanie przeważa jednak cena paliw. Za najważniejszą uznało ją 53 proc. badanych kierowców, podczas gdy następne w kolejności kryteria - dodatkowe profity (np. program lojalnościowy) oraz bliskość stacji - wskazało po 16 proc. badanych. Dla niespełna jednej dziesiątej kierowców najważniejsza jest natomiast jakość obsługi.

Co ciekawe, mimo że dla większości kierowców kluczowym czynnikiem przy wyborze stacji jest cena paliw, tylko co dziesiąty zmotoryzowany sprawdza ceny na różnych stacjach i rzeczywiście tankuje tam, gdzie jest najtaniej.

Na pytanie która sieć stacji benzynowych oferuje ich zdaniem najniższe ceny paliw, kierowcy wskazywali praktycznie wszystkie działające na polskim rynku sieci, również te z segmentu premium. Najczęściej wymieniano Orlen (20 proc. badanych), Lukoil (16 proc.) i Bliska (15 proc.), ale również BP (10 proc.), Statoil (6 proc.), Lotos i Shell (po 4 proc.) oraz Moya (1 proc.).

Wyniki wydają się zatem pozornie sprzeczne. Ponad połowa kierowców deklaruje, że kieruje się ceną przy wyborze stacji, a jednocześnie blisko połowa jest przekonana, że najniższe ceny oferowane są przez sieci segmentu premium.

- Oznacza to, że kierowcy są przekonani, bez porównywania cen, że stacje, na których sami tabnkują, są najtańsze. Widać tutaj, jak ważny jest ugruntowany w świadomości konsumentów wizerunek stacji – do tego stopnia, że użytkownicy stacji nie czują potrzeby sprawdzania cen i być może zmiany swoich zwyczajów dotyczących tankowania – podkreśla Adam Czarnecki.

Badanie przeprowadzono w dniach 24-27.10.2013 na próbie ogólnopolskiej 680 kierowców decydujących o wyborze stacji benzynowej.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP