Kontrolowany przez MOL-a słowacki Slovnaft chce w naszym kraju sprzedawać głównie hurtowo paliwa. Liczy na utrzymanie 4 proc. rynku. Slovnaft, należący do grupy węgierskiego MOL-a (notowanego m.in. na GPW), nie ma ambitnych planów dotyczących naszego rynku.
Slovnaft to jedyna część węgierskiej grupy MOL, która prowadzi działalność operacyjną w Polsce. Jeszcze dwa lata temu rozwijała segment detaliczny, jednak jesienią 2005 r. wszystkie polskie stacje benzynowe (było ich ponad 20) sprzedała Grupie Lotos.
- Uznaliśmy, że nie jesteśmy w stanie stworzyć w ciągu dwóch, trzech lat takiej sieci, która byłaby dochodowa. W polskich warunkach musiałaby ona liczyć co najmniej 100 placówek - wyjaśnił prezes Milosovic.
Od tamtej pory działalność Slovnaftu na naszym rynku sprowadza się do hurtowego handlu paliwami i produktami bratysławskiej rafinerii. - Nie mamy zamiaru wracać na rynek detaliczny w Polsce - deklaruje szef Slovnaftu Polska. Od kilku miesięcy firma oferuje, najczęściej pojedynczym stacjom na południu naszego kraju, udział w programie partnerskim. Do dziś przyłączyło się do niego 30 placówek. - Są już kolejne - mówi R. Milosovic.
Stacje takie działają pod własnym szyldem, ale mają możliwość wykorzystywania (na flagach lub na nalepkach na dystrybutorach) marki Slovnaft. Słowacki producent dostarcza im też paliwo.
Firma nie chce także rozszerzać swej działalności hurtowej, idąc dalej na północ naszego kraju. - To wynika z wymogów logistyki - wyjaśnia R. Milosovic, wskazując na odległość, jaka dzieli rafinerię od ewentualnego rynku zbytu. Slovnaft chce więc poprzestać na takiej sprzedaży, jaką osiągnął już w 2001 r.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polska marginalna dla MOL i Slovnaftu