XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polska marginalna dla MOL i Slovnaftu

Polska marginalna dla MOL i Slovnaftu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kontrolowany przez MOL-a słowacki Slovnaft chce w naszym kraju sprzedawać głównie hurtowo paliwa. Liczy na utrzymanie 4 proc. rynku. Slovnaft, należący do grupy węgierskiego MOL-a (notowanego m.in. na GPW), nie ma ambitnych planów dotyczących naszego rynku.

- Naszym strategicznym celem jest sprzedawać w Polsce do 600 tys. ton paliw rocznie i mieć 4 proc. rynku hurtowego - powiedział "Parkietowi" Richard Milosovic, prezes spółki Slovnaft Polska. Oznacza to, że słowacka firma nie zamierza zwiększyć sprzedaży w naszym kraju.

Slovnaft to jedyna część węgierskiej grupy MOL, która prowadzi działalność operacyjną w Polsce. Jeszcze dwa lata temu rozwijała segment detaliczny, jednak jesienią 2005 r. wszystkie polskie stacje benzynowe (było ich ponad 20) sprzedała Grupie Lotos.

- Uznaliśmy, że nie jesteśmy w stanie stworzyć w ciągu dwóch, trzech lat takiej sieci, która byłaby dochodowa. W polskich warunkach musiałaby ona liczyć co najmniej 100 placówek - wyjaśnił prezes Milosovic.

Od tamtej pory działalność Slovnaftu na naszym rynku sprowadza się do hurtowego handlu paliwami i produktami bratysławskiej rafinerii. - Nie mamy zamiaru wracać na rynek detaliczny w Polsce - deklaruje szef Slovnaftu Polska. Od kilku miesięcy firma oferuje, najczęściej pojedynczym stacjom na południu naszego kraju, udział w programie partnerskim. Do dziś przyłączyło się do niego 30 placówek. - Są już kolejne - mówi R. Milosovic.

Stacje takie działają pod własnym szyldem, ale mają możliwość wykorzystywania (na flagach lub na nalepkach na dystrybutorach) marki Slovnaft. Słowacki producent dostarcza im też paliwo.

Firma nie chce także rozszerzać swej działalności hurtowej, idąc dalej na północ naszego kraju. - To wynika z wymogów logistyki - wyjaśnia R. Milosovic, wskazując na odległość, jaka dzieli rafinerię od ewentualnego rynku zbytu. Slovnaft chce więc poprzestać na takiej sprzedaży, jaką osiągnął już w 2001 r.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polska marginalna dla MOL i Slovnaftu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!