Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Polski producent paliw lotniczych jedynym dostawcą Statoila

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
22-11-2013 13:46
Polski producent paliw lotniczych jedynym dostawcą Statoila
fot. Fotolia

Firma Warter Aviation, jeden z dwóch w Europie producentów paliwa lotniczego do silników tłokowych, podpisała długoterminową umowę z firmą Statoil Aviation, dotyczącą dystrybucji jej paliw w Skandynawii.

- Liczymy na długoletnią współpracę, choć formalnie podpisana właśnie umowa będzie obowiązywać przez pięć lat – powiedział w rozmowie z portalem wnp.pl Thorbjeorn Larsson, prezes spółki Statoil Fuel & Retail Aviation. – W początkowym okresie umowa opiewa na dostawę nie mniej niż 3 tys. ton paliw rocznie, ale mamy nadzieję, że ten wolumen będzie się systematycznie zwiększał – dodał.
Zgodnie z zapewnieniami obu partnerów, regularne dostawy mają się rozpocząć w ciągu najbliższych tygodni, a pierwsze dostawy pilotażowe już zostały zrealizowane.

W ramach umowy firma Warter Aviation zostanie jedynym dostawcą paliw tego typu dla Statoila. – Statoil Aviation działa na 83 lotniskach w Skandynawii, kontrolujemy ponad połowę tego segmentu rynku w Norwegii, jedną czwartą w Szwecji, a wraz z dostawami z Polski zamierzamy wkroczyć także na rynek fiński – zapowiada Thorbjoern Larsson.

Warter Aviation jest właścicielem rafinerii OBR w Płocku, która produkuje m.in. specjalistyczną benzynę lotniczą o nazwie Avgas 100LL oraz jej bezołowiową, bardziej przyjazną środowisku wersję – UL 91.

- W 2014 roku planujemy wyprodukowanie 50 tys. ton paliw lotniczych, podczas gdy cały rynek europejski paliwa lotniczego do silników tłokowych (w odróżnieniu od znacznie powszechniejszego paliwa do silników odrzutowych), wliczając Rosję, można szacować na ok. 120 tys. ton rocznie – powiedział wnp.pl Kamil Skorupski, dyrektor Warter Aviation.

Spółka jest jedynym dostawcą tego paliwa na rynku krajowym, gdzie ok. 3 tys. ton rocznie kupowane jest przez firmę Petrolot (choć docelowo spółka planuje także otwierać własne stacje paliw na niektórych lotniskach) i jednym z największych w Europie.

Poza rafinerią OBR w Płocku paliwa do silników tłokowych produkuje w Europie jedynie francuski Total (z fabryką o porównywalnych mocach produkcyjnych), a giganci tacy jak Shell i BP sprowadzają je spoza Europy, głównie ze Stanów Zjednoczonych.

- Rozpoczęliśmy sprzedaż paliwa Avgas zaledwie na początku tego roku, a już jest ono jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Europie – podkreśla Kamil Skorupski. – W następnym kroku planujemy wejść z tym produktem na rynek chiński – zapowiada.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP