XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Polskie sieci stacji paliw wygrywają z zagraniczną konkurencją

Polskie sieci stacji paliw wygrywają z zagraniczną konkurencją
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Najwyżej przez polskich kierowców oceniane są sieci: Orlen, Lotos oraz Statoil. Okazało się, że dla kierowców najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję ze stacji paliw jest gęstość sieci - wynika z badania instytutu ARC Rynek i Opinia.

Najpopularniejszymi usługami dodatkowym, z których korzystają kierowcy, są: mycie szyb, toaleta oraz zakup ciepłych napojów. Tylko co dziesiąty kierowca korzysta na stacji z bankomatu, myjni czy z Wi-Fi.

Kierowcy oceniając sieci stacji paliw zwracają uwagę przede wszystkim na ich dostępność. Co ciekawe, wśród pięciu najważniejszych czynników wpływających na satysfakcję kierowców ceny znalazły się na przedostatnim miejscu.

Najaktywniejsi w korzystaniu z usług dodatkowych są kierowcy tankujący na stacjach Lotosu (myjnia, mycie szyb, prysznic, fast food, sklep, Wi-Fi, bankomat) oraz Orlenu (kompresor, toaleta, ciepłe napoje).

- Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że klienci stacji paliw cenią sobie przede wszystkim ich dostępność. Pozostałe czynniki mają drugorzędne znaczenie, aczkolwiek klienci zwracają uwagę na poziom obsługi czy czystość stacji. Mimo iż obecnie zwłaszcza sieciowe stacje paliw są miejscem, gdzie można i skorzystać z internetu i napić się kawy czy zjeść coś na ciepło, kierowcy korzystają z tych udogodnień w ograniczonym zakresie - komentuje Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

- Nie oznacza to jednak, że poziom tych usług nie jest istotny. W większym stopniu jednak można się spodziewać, że z dodatkowych opcji oferowanych przez stacje benzynowe korzystają częściej kierowcy podczas długich tras - dodaje.

Badanie przeprowadzono metodą ankiety online na panelu konsumenckim w lutym i marcu tego roku na próbie 1.544 respondentów. Respondentami byli kierowcy tankujący regularnie na stacjach: BP, Lotos, Orlen, Shell oraz Statoil.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Polskie sieci stacji paliw wygrywają z zagraniczną konkurencją

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!