Według najnowszych danych firmy Nielsen w okresie od sierpnia 2008 do lipca 2009 sprzedaż produktów FMCG na stacjach paliw wzrosła aż o 10,3 proc. Sięgnęła ona w ostatnich 12 miesiącach 3,2 mld zł przy 2,9 mld rok wcześniej.
Najpopularniejszymi produktami na stacjach paliw wciąż są papierosy, których udział w koszyku FMCG wzrósł z 35,7 do 38,9 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się kategorie alkoholowe – piwo (19,5 proc.), wódka (12,6 proc.) i drinki alkoholowe (5,2 proc.). Z pozostałych kategorii warto wymienić jeszcze napoje energetyczne (4,4 proc.), soki i napoje (2 proc.) oraz wody i herbaty mrożone (po 1,5 proc.).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Ponad 10 proc. wzrost sprzedaży FMCG na stacjach