PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Ponad 10 proc. wzrost sprzedaży FMCG na stacjach

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
31-08-2009 14:12

Według najnowszych danych firmy Nielsen w okresie od sierpnia 2008 do lipca 2009 sprzedaż produktów FMCG na stacjach paliw wzrosła aż o 10,3 proc. Sięgnęła ona w ostatnich 12 miesiącach 3,2 mld zł przy 2,9 mld rok wcześniej.

Tak duży wzrost nie jest już zasługą rozwijania się sieci sprzedaży – liczba stacji paliw od wielu miesięcy konsekwentnie maleje a produkty FMCG można nabyć na niemal każdej z nich. Przyczyną tak dużego wzrostu sprzedaży jest więc efektem coraz lepszych wyników sprzedaży sklepowej na już istniejących obiektach. Potwierdzeniem tego mogą być dzisiejsze dane PKN Orlen, według których w II kwartale tego roku na stacjach koncernu zanotowano łączny wzrost marży ze sprzedaży pozapaliwowej o 34 mln zł.

Najpopularniejszymi produktami na stacjach paliw wciąż są papierosy, których udział w koszyku FMCG wzrósł z 35,7 do 38,9 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się kategorie alkoholowe – piwo (19,5 proc.), wódka (12,6 proc.) i drinki alkoholowe (5,2 proc.). Z pozostałych kategorii warto wymienić jeszcze napoje energetyczne (4,4 proc.), soki i napoje (2 proc.) oraz wody i herbaty mrożone (po 1,5 proc.).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP