PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Gaspolu: coraz więcej LPG w autach firmowych

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
19-03-2012 14:07
Prezes Gaspolu: coraz więcej LPG w autach firmowych
Fot. (mat. pras. Gaspol)

- Polski rynek LPG rozwija się zgodnie z przewidywaniami - mówi w rozmowie z portalem wnp.pl prezes spółki Gaspol Sylwester Śmigiel. - Niektóre jego segmenty, jak autogaz, korzystają na rosnących cenach benzyn. Inne tracą ze względu na kryzys gospodarczy, który przekłada się na mniejszą liczbę inwestycji w przemyśle czy w sektorze budowlanym.

Jak ocenia Pan obecną sytuacje na rynku LPG?
- Rynek zachowuje się zgodnie z przewidywaniami. Trzy lata temu przedstawiałem taką prognozę rozwoju rynku na najbliższych kilka lat w zależności od różnych uwarunkowań gospodarczych. Okazało się, że jesteśmy obecnie niemal dokładnie pośrodku widełek, które wówczas zaprezentowałem.

Ciekawa sytuacja panuje na rynku autogazu – przybywa nowych instalacji ale sprzedaż gazu spada. Skąd taka rozbieżność?

- To prawda. Od kilku lat mamy do czynienia ze stałą tendencją spadku zużycia autogazu. Naszym zdaniem jest to jednak wpisane w trend rozwoju technologicznego, jakiemu podlegają choćby instalacje do spalania LPG w samochodach. Są one coraz bardziej zaawansowane i co za tym idzie – zużywają coraz mniej tego paliwa. Wiedzieliśmy o tym już wcześniej, ale o popularności LPG jako paliwa transportowego lepiej świadczy rosnąca liczba samochodów napędzanych tym paliwem.

Wiele mówiło się o coraz większym popycie na instalacje LPG w okresie drastycznie rosnących cen benzyny…

- Rzeczywiście ten wzrost zainteresowania jest widoczny. Oczywiście wraz z drożejącą benzyną drożeje także autogaz, ale cały czas cena litra LPG oscyluje w okolicach 50 proc. ceny benzyny a to gwarantuje opłacalność autogazu. Przy różnicy rzędu 2,5 zł koszt montażu instalacji zwraca się już po przejechaniu 28-30 tys. km.

Do tego mamy do czynienia z ciekawym zjawiskiem – mianowicie montaż instalacji LPG w samochodach przestał być domeną wyłącznie klientów indywidualnych. Coraz więcej flot przestawianych jest na autogaz. Dla branży to znakomity sygnał, bo floty to gwarancja stabilnej sprzedaży w długim okresie czasu.

A co z gazem w butlach i instalacjami grzewczymi?

- W obu tych segmentach nie widać znaczących zmian w wielkości konsumpcji. Niewielkie spadki obserwujemy cały czas w segmencie butlowym, co jest związane z jednej strony ze wzrostem dostępności gazu ziemnego, a z drugiej z popularyzacją choćby kuchenek mikrofalowych czy czajników elektrycznych na wsiach. Z drugiej jednak strony coraz bardziej widoczny jest wzrost popularności nowych zastosowań dla gazu w butlach, który moim zdaniem sprawi, że w perspektywie czterech-pięciu lat te spadki zostaną zatrzymane, a być może wróci tendencja wzrostowa. Mówimy tu choćby o grillach gazowych czy parasolach grzewczych, które coraz częściej pojawiają się np. w restauracjach.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 506 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP