Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Programy lojalnościowe - odnowa

Autor: Zdzisław Pisiński
09-10-2016 16:35
Programy lojalnościowe - odnowa
Fot. Shutterstock

Klient, który po dokonaniu pierwszego zakupu będzie wracał regularnie po następne, to marzenie każdego sprzedawcy. Można go przekonać nowinkami technicznymi. Warto jednak nie zapominać o zwykłej uczciwości.

W czasach PRL-u Centrala Produktów Naftowych ze zbytem paliw nie miała problemów. W oczekiwaniu na benzynę czy olej napędowy kierowcy ustawiali się w długich kolejkach. Nie była to zresztą tylko specyfika naszego kraju. Światowy kryzys naftowy lat 70. XX w pokazał potęgę krajów OPEC przede wszystkim w USA.
W polskiej gospodarce programy lojalnościowe pojawiły się wraz z zagranicznymi koncernami, przez lata ewoluując wraz z rynkiem w stronę oferty pozapaliwowej. Jakie są dziś i co oferują kierowcom i właścicielom stacji?

BP jako pierwszy koncern na polskim rynku postawił na ofertę pozapaliwową. Dzięki punktom zbieranym w systemie PAYBACK można było np. stać się właścicielem książek dla dzieci - bardzo kusząca perspektywa nie tylko dla młodych rodziców. Dziś koncern coraz bardziej angażuje się w działania promujące Społeczną Odpowiedzialność Biznesu (ang. CSR), jak Pola Nadziei czy Pajacyk.

CSR w programach lojalnościowych robi zresztą zawrotną karierę. Lotos, w programie Lotos NAVIGATOR, oferuje wiernym klientom szereg atrakcyjnych nagród m.in. dla majsterkowiczów, ale zwraca się przede wszystkim w kierunku wartości rodzinnych (LOTOS Kids - gry dla dzieci) i patriotycznym (jak Drużyna Lotos - z okazji mistrzostw świata). Do legendy filmu odwoływał się z kolei PKN Orlen, z okazji premiery najnowszej części „Gwiezdnych Wojen”.

Na długi czas krajowym liderem segmentu convienience, sklepów z dogodną, acz ograniczoną asortymentowo ofertą towarów codziennego użytku, stał się Statoil. Do dziś starsi telewidzowie wspominają z rozrzewnieniem reklamę z „babcią-motocyklistką”, która wszystkie zakupy robi na stacji paliw. W lutym br. Statoil wprowadził nową platformę lojalnościową Statoil EXTRA. - Doświadczenia 13 lat programu lojalnościowego opartego na koncepcji punktów pozwoliły nam wznieść Statoil EXTRA na całkiem nowy poziom - podkreśla Mirosław Caputa, Dyrektor Działu Marketingu w Statoil Fuel & Retail Polska. -

Najważniejszą cechą, która wyróżnia Statoil EXTRA spośród naszej konkurencji na polskim rynku jest umożliwienie klientom używania dowolnej karty płatniczej, jako karty lojalnościowej. Żaden z programów lojalnościowych na polskim rynku nie umożliwia klientom używania dowolnej karty płatniczej, a tym samym rezygnacji z posiadania dodatkowej karty. Jesteśmy pierwsi w Polsce - mówi z kolei Iwona Kiljan, Marketing Manager w Statoil Fuel & Retail Polska.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP