PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prywatne sieci stacji w ofensywie - rośnie konkurencja dla koncernów

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
21-12-2011 13:33
Prywatne sieci stacji w ofensywie - rośnie konkurencja dla koncernów
Fot. PTWP

Kończący się rok był kolejnym, w którym sporą dynamiką rozwoju mogą pochwalić się sieci prywatne, zrzeszające operatorów niezależnych. Dwie z nich - Moya i Huzar - osiągnęły w tym czasie tempo, którym dotąd mogły pochwalić się tylko sieci należące do dużych koncernów.

Największą liczbą stacji w tym segmencie rynku może pochwalić się Stowarzyszenie Niezależnych Operatorów Stacji Paliw działające pod marką Delfin. Spośród ponad 100 stacji wchodzących w skład stowarzyszenia tylko niewielka część działa jednak pod wspólną wizualizacją.
Dalej poszły firmy Polpetro i Anwim, które postanowiły stworzyć własne marki stacyjne funkcjonujące na wzór struktur partnerskich organizowanych przez sieci koncernowe. Sądząc po dynamice rozwoju tych sieci, zapotrzebowanie na taką właśnie ofertę było i nadal jest spore.

Płocka spółka Polpetro w ramach zarządzanej przez siebie sieci Huzar skupia już blisko 100 stacji, z czego ponad 70 funkcjonuje we wspólnej wizualizacji. 50 stacji działa pod brandem Moya, który stworzyła spółka Anwim. Zarówno Moya jak i Huzar powiększyły się w tym roku o ponad 20 nowych stacji. Takie tempo do tej pory były w stanie osiągać tylko koncerny.

Podobnych firm i stowarzyszeń, choć o mniejszej skali działalności, działa w Polsce jeszcze kilka. Niezależni stacyjnicy w zrzeszaniu się pod wspólną marką widzą szansę na wyrównanie szans w rywalizacji z sieciami koncernowymi. Współpraca taka daje im szansę na korzystniejsze warunki dostaw hurtowych paliw czy innych produktów. Nie bez znaczenia jest także efekt marketingowy. Marka obecna na kilkudziesięciu stacjach w całym kraju czy regionie jest znacznie bardziej rozpoznawalna i popularna niż anonimowa stacja prywatna. Dużym zastrzykiem dla takich stacji jest również, a może przede wszystkim możliwość uczestnictwa w programie flotowym i przyciągnięcia klientów firmowych.

Zarówno Huzar jak i Moya zapowiadają dalszy rozwój zarówno liczby stacji jak i standardu oferowanego klientom. Chcą utrzymać obecne tempo rozwoju w kolejnych latach, co pozwoli im osiągnąć liczący się udział w krajowym rynku detalicznym. Chętnych na pewno nie zabraknie. Trudna sytuacja na rynku odbija się w największym stopniu właśnie na prywatnych właścicielach pojedynczych stacji, którzy nie są w stanie konkurować cenowo z koncernami. Jedyną ich szansą jest przyłączenie się do jednej z dużych sieci. Alternatywą są właśnie stowarzyszenia i sieci prywatne.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP