Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przemysł przeciwko zaostrzeniu polityki UE względem diesla

Autor: wnp.pl (PA)
21-07-2015 11:03
Przemysł przeciwko zaostrzeniu polityki UE względem diesla
Fot. Fotolia

Działania polityczne zmierzające do ograniczenia rozwoju technologii nowej generacji silników diesla nie mają sensu z punktu widzenia ochrony środowiska - uważają szefowie czterech europejskich organizacji, skupiających producentów samochodów i firmy z przemysłu rafineryjnego.

Jak napisali w liście otwartym do twórców unijnego prawa prezesi Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA), Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Przemysłu Motoryzacyjnego (CLEPA), Stowarzyszenia Kontroli Emisji przez Katalizatory (AECC) oraz organizacji FuelsEurope, skupiającej przedsiębiorstwa z branży rafineryjnej, w tym PKN Orlen i Grupę Lotos, ograniczanie rozwoju prac nad nową generacją silników diesla podważyłoby obecne wysiłki zmierzające do ograniczenia emisji CO2.
Przedstawiciele branż motoryzacyjnej i rafineryjnej przekonują w liście, że europejscy producenci samochodów i ich dostawcy, we współpracy z przemysłem rafineryjnym, odgrywają wiodącą rolę na świecie w rozwijaniu nowoczesnych technologii silników diesla.

Zwracają uwagę, że od 1992 roku Unia Europejska wprowadzała coraz ostrzejsze normy emisji spalin na pośrednictwem kolejnych standardów „Euro”, a przemysł odgrywał swoją rolę, dostosowując się do tych standardów. Zdaniem autorów listu krytyka, związana z tym, że pojazdy spełniające normę Euro 5 w rzeczywistości ograniczają emisję w znacznie mniejszym stopniu niż w warunkach laboratoryjnych, znajduje odzwierciedlenie w najnowszej normie Euro 6, którą będą musiały spełniać wszystkie nowe pojazdy od 1 września 2015 roku. Euro 6 po raz pierwszy zobowiązuje producentów do przeprowadzenia testów emisji w warunkach drogowych, a nie jedynie laboratoryjnych.

Zdaniem branży w ciągu ostatnich 15 lat limity emisji NOx dla silników diesla ograniczone zostały o 84 proc., a samochody z silnikami wysokoprężnymi, ze znacząco niższą emisją CO2 na kilometr w porównaniu do silników benzynowych, są kluczowe dla osiągnięcia przez producentów unijnego celu ograniczenia emisji w transporcie drogowym do 2021 roku i później.

List podpisali Carlos Ghosn, prezes ACEA i szef Renault, Arnaud De David‐Beauregard, prezes CLEPA, Michael Neisel, prezes AECC oraz Michel Bénézit, prezes FuelsEurope.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


22 086 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP