PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przybywa stacji ajencyjnych Lotosu

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
11-09-2008 10:40
Przybywa stacji ajencyjnych Lotosu

140 stacji ajencyjnych w całej Polsce zamierza mieć do końca tego roku sieć Lotos. Niedawno otwarty obiekt w Szczecinie jest już 135. stacją ajencyjną gdańskiego koncernu. To może znaczyć, że wbrew swoim zapewnieniom Lotos chciałby odzyskać pozycję wicelidera pod względem liczby stacji, którą stracił niedawno na rzecz BP.

Jeszcze we wrześniu Lotos planuje powiększyć swoją sieć ajencyjną o kolejne placówki w Bydgoszczy i Krakowie. W budowie znajdują się również obiekty w Strzeszowicach, przy węźle autostrady A18, w Kołbaskowie przy trasie A6 oraz w Radzyminie.
- Gdy w ubiegłym roku, chcąc wzmocnić efektywność i konkurencyjność naszych stacji, postanowiliśmy zmienić formułę ich zarządzania z własnej na ajencyjną dało się słyszeć głosy krytyki - podkreśla Hanka Krzyżańska, prezes spółki Lotos Paliwa. - Dziś rynek potwierdził, że nasz wybór był słuszny, a cały proces zmian zakończył się sukcesem.

Według niej sieć ajencyjna rozwija się dynamicznie, przybywa jej nie tylko nowych obiektów, znacznie wzrosły również wolumeny sprzedaży na poszczególnych stacjach, przy jednoczesnym
spadku kosztów związanych z ich obsługą.

Z kolei sieć partnerska Lotosu skupia już 77 obiektów. Z początkiem września tego roku 22 stacje tej sieci rozpoczęły sprzedaż markowych paliw Dynamic. Wśród nich znalazły się m.in. stacje w
Bydgoszczy, Szczecinie, Kielcach, Tarnowie, Tychach, Koszalinie, Ełku czy Wieliczce.

Dodatkowo Lotos Paliwa podpisał w sumie 91 umów partnerskich. Właściciele tych stacji zaczną niebawem sukcesywnie powiększać sieć partnerską koncernu.

Oprócz tradycyjnej formy sprzedaży detalicznej paliw koncern z Gdańska z powodzeniem rozwija również kanał dystrybucji Lotos Diesel Service (LDS), dedykowany klientom B2B.

- Aktualnie sieć ta składa się z ponad 300 obiektów zlokalizowanych na terenie całego kraju i stale się rozwija. Jej wolumen sprzedaży wzrósł o 14 proc. w pierwszym półroczu 2008 roku - podkreśla prezes Krzyżańska.

Zgodnie z założeniami dalszego rozwoju tego kanału dystrybucji średni roczny wzrost wolumenu sprzedaży w sieci LDS oszacowano na ok. 4 proc. Co roku ma również przybywać około kilkudziesięciu nowych stacji LDS, zlokalizowanych w najbardziej konkurencyjnych miejscach na mapie Polski.

LDS to automatyczne naziemne stacje paliw znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu odbiorców oraz szereg usług towarzyszących, polegających m.in. na modernizacji istniejących u klientów obiektów, obsłudze serwisowo-eksploatacyjnej oraz zaopatrzeniu w paliwa.

Podstawowym produktem oferowanym użytkownikom stacji LDS jest olej napędowy (ok. 90 proc. w strukturze obrotu sieci). Resztę uzupełnia benzyna.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 427 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP