PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przygotowanie cysterny do okresu zimowego

Autor: Paweł Bernadak
08-01-2017 17:45 |  aktualizacja: 08-01-2017 14:22
Przygotowanie cysterny do okresu zimowego
Fot. Shutterstock

Cysterna samochodowa, tak jak każdy inny pojazd, do zimy powinna zostać odpowiednio przygotowana. W szczególności należy skontrolować hamulce, ogumienie, instalację elektryczną oraz układ pneumatyczny.

Adam Ciemniewski, Administrator Flot Ciężarowych w Euromaster, podkreśla, że gabaryty oraz masa cysterny sprawiają, że siły, jakie na nią działają, są znacznie większe niż na pojazd osobowy, a tym samym mogą stanowić potencjalnie większe zagrożenie: - W pierwszej kolejności należy sprawdzić stan wszystkich elementów eksploatacyjnych. Zaczynając od ogumienia (w tym koła zapasowego) na wszelkich płynach eksploatacyjnych kończąc.
Nie można jednak ograniczać się do samych oględzin. Należy również sprawdzić ciśnienie w kołach wg tabeli producenta i w razie potrzeby wyrównać. Ponadto należy skontrolować, czy żadna śruba nie jest zapieczona lub skorodowana i można ją bez problemu odkręcić. - W sytuacji awaryjnej może to zaoszczędzić czas, nerwy oraz pieniądze - dodaje ekspert. Przypomina również, że jeśli przewidziana jest podróż za granicę, należy pamiętać przygotowaniu pojazdu pod kątem wymogów legislacyjnych panujących w danym kraju. Uchroni to nie tylko przed niebezpieczną sytuacją na drodze, ale przed mandatem czy unieruchomieniem pojazdu przez policję bądź inspektorów technicznych. Niesprawny technicznie pojazd to również ryzyko, że kontrahent odmówi wydania frachtu do transportu.

Olej silnikowy

Jednym z elementów przygotowań do zimy może być wymiana oleju silnikowego na rzadszy, ułatwiający uruchamianie samochodu podczas mrozów. Eksperci Shell przypominają bowiem, że nowoczesne, wysoko obciążone silniki Diesla potrzebują wyjątkowej ochrony. Dlatego aby zminimalizować ryzyko przestoju, spowodowanego niespodziewaną awarią, należy pamiętać o dobrej jakości oleju silnikowym, którego rodzaj i właściwości mogą być kluczowe dla sprawności jednostki napędowej pojazdu ciężarowego. - Oleje półsyntetyczne, w porównaniu z mineralnymi, szybciej smarują jednostkę napędową w niskich temperaturach, pomagają ograniczyć zużycie paliwa i lepiej chronią silnik dzięki odpowiednio dobranym dodatkom przeciwutleniają- cym - mówi Cezary Wyszecki, ekspert techniczny Shell niekonieczna. - Nasze pojazdy zalewane są olejem silnikowym fabrycznie. Ze względu na bardzo długie okresy między przeglądami, sięgające przy użytkowaniu komputera FleetBoard 150 000 km, użytkownicy naszych pojazdów raczej nie wymieniają oleju silnikowego na olej Masy 0W30 lub 0W40. Po prostu od sezonu zimowego do sezonu zimowego nie zachodzi potrzeba wymiany oleju-wyjaśnia Artur Domański, Product Manager, Mercedes- -Benz Trucks. Dodaje, że w razie braku dostępności oleju, jakim oryginalnie był zalany silnik, można w celu uzupełnienia zastosować olej innej marki, spełniający jednakże wymogi producenta.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

737 698 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP