PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przystacyjny sklep nie zagwarantuje opłacalności biznesu

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
31-01-2012 14:03

W trudnej sytuacji rynkowej, z jaką zmagają się operatorzy stacji paliw, jedną z możliwości odrobienia marży na paliwach są dla stacji usługi towarzyszące. Okazuje się jednak, że mogą one dać jedynie doraźną korzyść.

Według Pawła Grzywaczewskiego, członka zarządu spółki Anwim, właściciela sieci Moya, nie jest tez prawdą stwierdzenie, że to dzięki sprzedaży pozapaliwowej stacje zarabiają nawet w sytuacji niskich marż na paliwach. – Jest to pewne wsparcie dla zysków stacji, ale tylko do pewnego stopnia. Jeśli marża na paliwie spada o kilka, kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie to jest to do odrobienia mocną pracą nad ofertą pozapaliwową. Jeśli więcej to niestety jest to już bardzo trudne zadanie – mówi.
Sytuacji nie zmienia także współpraca z partnerami zewnętrznymi. – Marka sklepu nie przynosi znaczącego wzrostu sprzedaży na stacji, a marżą trzeba podzielić się z partnerem – mówi nam Paweł Grzywaczewski. Co więcej właściciel stacji ma lepszą znajomość lokalnego rynku i jego potrzeb niż duża sieć działająca według określonych standardów. Podobnie jest w przypadku oferty gastronomicznej. – Oczywiście nie wykluczamy tego w przyszłości, obserwujemy jak robią to inni i nie jest wykluczone, że za jakiś czas podejmiemy taką decyzję, ale póki co jest na to za wcześnie – twierdzi Paweł Grzywaczewski.

Jego zdaniem obecność na stacji sklepu i podstawowej oferty gastronomicznej to już swego rodzaju standard. – Tak jest zawsze ze sklepem, który staramy się robić na wszystkich nowych stacjach wg jednolitego standardu. Coraz częściej podobnie jest z kącikiem gastronomicznym. Oczywiście nie zmuszamy do tego naszych partnerów, ale jeżeli widzimy, że w danej lokalizacji jest szansa na to, że kącik Caffe Moya będzie przynosił choćby niewielki zysk, to zachęcamy ich do tej inwestycji – wyjaśnia. Według niego czyni to stację bardziej atrakcyjną, poprawia jej wizerunek, przynosi dodatkowe dochody bezpośrednio ze sprzedaży w kąciku gastronomicznym a jednocześnie może wygenerować większą sprzedaż paliw.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP