PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przyzwyczajenia decydują o wyborze stacji paliw

Autor: wnp.pl (MS)
21-02-2012 13:31

Mimo znaczenia czynników ekonomicznych przy wyborze programów lojalnościowch, polscy kierowcy aż w 57 proc. kierują się własnymi przyzwyczajeniami - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Shell Polska.

Sama ciekawość nowej oferty ma wpływ na ponad 43 proc. badanych, natomiast, dopiero na trzecim miejscu uplasowały się korzyści wynikające z przeliczania określonych regulaminem punktów na złotówki.
Celem ankiety było poznanie motywów polskich kierowców przy wyborze programu lojalnościowego. Analizowano zachowania lojalnościowe oraz motywy decyzji o przystąpieniu do programów wśród klientów i klientek polskich stacji benzynowych, w tym stacji Shell.

Ponad połowa badanych przyznała, że na ich decyzje o przyłączeniu się do programu lojalnościowego największy wpływ ma szeroka gama ofert programów lojalnościowych i ich niepowtarzalność na rynku. Dopiero na drugim miejscu znajduje się „marketing szeptany”, w postaci informacji otrzymanej od innych użytkowników drogi o istnieniu konkretnych programów i ofert. Trzecim z najważniejszych motywatorów do udziału w programach lojalnościowych jest zasada „zobacz i porównaj”.

Polscy kierowcy przywiązują dużą wagę do oryginalności oferowanych produktów i prezentów. Jedna trzecia z nich deklaruje wybór programu ze względu na ciekawą i niebanalną ofertę upominków. Kreatywne podejście do klienta nie pozostaje bez echa. Ponad 18 proc. respondentów deklaruje, że element zabawy i gry w nieznane motywuje ich do uczestniczenia w programach lojalnościowych.

Szeroko pojęta lojalność oznacza m.in. wierność firmie bądź marce. Z badania wynika jednak, że co 12-ty klient jest globalnie niewierny, czyli nie przywiązuje się do żadnej marki ani firmy. A co więcej, robi to świadomie.

Z badań wynika także, iż lojalność nie ma tak silnego powiązania z wiekiem klientów jak ich stan cywilny związany z posiadaniem żony i męża oraz dzieci. Prawie połowa (49 proc.) zamężnych i żonatych klientów deklaruje swoją pełną lojalność i poczucie przywiązania do marki. Dalsze 30 proc. lojalnych klientów deklarując swoje przywiązanie do marki, uzależnia je od okoliczności, takich jak czystość na stacji czy obecność obsługi ze strony personelu stacji.

Single i singielki, w większym stopniu niż inne grupy klientów analizowane pod katem ich statusu rodzinnego, postrzegają lojalność w sposób instrumentalny. Okazało się bowiem, że 20 proc. singli wiąże własną lojalność wobec marki z możliwością nabycia na stacji innych produktów niż paliwo. Single są też grupą, w której najczęściej stwierdza się „programowy dystans lojalnościowy”, co dotyczy 16 proc. badanych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP