Zapowiadana dotychczas na przełom października i listopada publikacja uaktualnionej strategii Orlenu może się o parę tygodni opóźnić. Jak wyjaśnił Dariusz Grębosz, dyrektor Biura Relacji Inwestorskich koncernu, ewentualny poślizg spowodowany byłby niestabilną sytuacją na rynkach.
Według niego w dokumencie być może znajdą się m.in. nowe wartości i cele dotyczące segmentu detalicznego. W myśl obowiązującej nadal "starej" strategii każda krajowa stacja z logo Orlenu powinna w 2012 r. sprzedać średnio 4 mln litrów, zaś z logo Bliska - przeciętnie 2,2 mln litrów paliw. Koncern zakładał także, że za 4 lata pod pierwszym z tych brandów (premium) funkcjonować będzie w Polsce 900 placówek, natomiast pod drugim (ekonomicznym) działać ma 1 tys. stacji. Bliska miałaby wtedy generować około 40 proc. ogólnego wolumenu sprzedaży detalicznej Orlenu - informuje "Parkiet".
Grębosz powiedział, że sprzedaż paliw na ekonomicznych stacjach koncernu przekracza wcześniejsze założenia. Oznacza to, według niego, że strategia oparta na wprowadzeniu dwóch brandów sprawdziła się. Pozytywny efekt przyniosło także zastosowanie systemu franczyzowego, na który przeszła część stacji patronackich. Grębosz ocenił, że jego firmie udało się w minionym kwartale zwiększyć udział w rynku krajowym.